درمان کمر درد

بهترین مرکز درمان کمر درد

پیشرفت های صد سال اخیر در علوم و تکنولوژی، اگرچه باعث شده تا رفاه مردم دنیا بسیار بیشتر از گذشته باشد، ولی این موضوع باعث تغییر سبک زندگی انسان ها و تبدیل آن از امور فیزیکی و بدنی به امور فکری و اداری شده است.
در نتیجه این امر، بسیاری از بیماری ها نسبت به گذشته، افزایش قابل توجهی داشته است که یکی از رایج ترین آنها، درد کمر یا کمردرد است که عمدتاً مربوط به مشکل در ستون فقرات می شود.
تحقیقات نشان می دهد که هشتاد درصد مردم دنیا حداقل یک بار کمر درد را تجربه کرده اند.درد کمر معمولاً از حوالی سی سالگی آغاز می شود و با افزایش سن روند آن تسریع می شود. در کلینیک سلامت پا پردیس درمانگران متخصص این مجموعه با توجه به وضعیت بیمار ابتدا بیماری را تشخیص می دهند و سپس نسبت به درمان آن اقدام می کنند.

بهترین مرکز درمان کمر درد

عوامل ایجاد درد کمر چیست؟

انواع درد کمر را می توان در چند دسته جای داد:
۱- کمر دردهای مکانیکی
در صورتی که درد کمر ناشی از فشار بیش از اندازه به ناحیه ستون فقرات باشد، یا دلیل آن قدرت پایین عضلات کمر، ضربه و حرکات فیزیکی نامناسب باشد، این نوع کمردرد در گروه درد کمرهای مکانیکی قرار می گیرد.
حدود ۹۰ درصد کمردرد ها از این نوع هستند که خوشبختانه به راحتی قابل پیشگیری هستند.
۲- کمر دردهای غیر مکانیکی
علل غیرمکانیکی کمردرد شامل بیماری ها و مشکلات مختلف است که می‌توانند باعث کمردرد شوند. این علل شامل بیماری های سیستمیک مانند التهاب مفاصل روماتولوژیک، عفونت های باکتریایی یا ویروسی، عوارض دارویی، بیماری های ایمنی، و فشار روی عصب های کمر و ریشه های عصبی است.
در صورتی که با کمردرد شدید مواجه شوید، باید در ابتدا جهت معاینه و درمان بصورت حضوری مراجعه کنید. درمانگر در کلینیک سلامت پای پردیس می تواند علل طبی یا سیستمیک کمردرد را بررسی کرده و درمان مناسب را تجویز کند. تشخیص و درمان علل غیرمکانیکی کمردرد به عهده درمانگر مربوطه است.
بیماری های التهابی، بیماری های عفونی، سرطان ها، بیماری های متابولیکی و… از جمله بیماری های مستعد ایجاد درد کمر هستند.

پیشگیری از درد کمر

مثل هر نوع اختلال دیگر، پیشگیری از درد کمر هم به مراتب آسان تر و کم هزینه تر از درمان آن است.
امروزه اکثر متخصصان معتقدند که ورزش‌هایی که زیر نظر پزشک انجام شود مانند پیاده‌روی، شنا و دوچرخه‌سواری می‌تواند در بهبود کمردرد مفید باشد. زیرا این ورزش‌ها باعث تقویت عضلات اطراف ستون فقرات و مفاصل می‌شوند و به تعادل و تناسب بدن کمک می‌کنند. امروزه در مقابل از پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری استفاده از اتومبیل رایج شده است، که موجب می‌شود عضلات پاها ضعیف شده و عملکرد قلب و ریه نیز کاهش یابد. با انجام ورزش، می‌توان عضلات را تقویت و فشار ستون فقرات را کاهش داده و مفاصل را نرم و متحرک نگه داشت.

پیشگیری از درد کمر
سایر نکاتی که برای پیشگیری از درد کمر باید رعایت کنید عبارتند از:

– وقتی می ایستید، راه می‌روید یا به ویژه در حال نشستن ، شما باید کاملاً حالت راست و صاف خود را رعایت کنید. سر خود را بلند کنید، شکم را به داخل بکشید و قفسه سینه را در حالت استراحت قرار دهید.
– بهتر است وقتی ایستاده اید یا راه می‌روید، انگشتان پاها را به سمت جلو برداشته و وزن را بیشتر بر روی پاشنه قرار دهید. همچنین، وزن را به طور مساوی بین دو پا توزیع کنید و تمامی وزن را روی یک پا تمرکز ندهید. همچنین، از خم شدن به عقب جلوگیری کنید.
– تا حد امکان از پوشیدن کفش های پاشنه بلند جلوگیری شود.
– هنگام نشستن در خانه، محل کار یا ماشین، باید توجه داشت که پشتتان به جایی مناسب تکیه داشته باشد. می‌توانید از حوله‌ای استفاده کنید که آن را لوله کنید و در ناحیه کمری قرار دهید. همچنین، می‌توانید از یک بالش کوچک استفاده کنید. در صورت امکان، در حالت نشسته، می‌توانید یک یا هر دو زانویتان را بالاتر از سطح ران‌هایتان قرار دهید. این مسئله بخصوص در هنگام رانندگی (با جلو کشیدن صندلی راننده) یا هنگام نشستن در اتومبیل به عنوان مسافر، اهمیت دارد. اما بهتر است بیش از یک ساعت ننشینید.
– اجسام را به طور صحیح از زمین بلند کنید.بلند کردن اشیا باید به نحوی باشد که فشار ناگهانی و شدید به کمر وارد نکند. صحیح بلند کردن، یعنی با حفظ راستای ستون فقرات از زانو و عضلات قوی پا استفاده کردن. اگر جسم مورد نظر وزن زیادی دارد, از بلند کردن آن خودداری کنید و از دیگران کمک بگیرید. اگر باید چیزی را بلند کنید, آن را به تنه خود نزدیک کنید، تا فشار وارده بر کمرتان حداقل شود و هرگز بار را از ناحیه کمر به بالا نبرید.
– اگر فعالیت‌هایی مانند باغبانی انجام می‌دهید که نیازمند جلو خم شدن هستند، پس از پنج دقیقه باید ایستاده شوید. همچنین می‌توانید کمی به عقب خم شوید. به این ترتیب، تمامی اعضایی که به مدت طولانی خم بوده‌اند، کشیده می‌شوند و شما احساس راحتی می‌نمایید.
– از چاقی پرهیز کنید یک رژیم غذایی متنوع و متعادل که شامل مقادیر زیادی میوه و سبزیجات تازه است، برای خود در نظر بگیرید .
– از کشیدن سیگار اجتناب نمایید. زیرا سیگار خطر پوکی استخوان را افزایش داده نیکوتین موجود در سیگار از طریق تداخل با مواد غذایی که به دیسک های مهره های کمری می رسند آنها را آسیب پذیر می کند.

عوامل ایجاد درد کمر چیست؟

درمان درد کمر در تهران

برای درمان کمر درد در تهران ابتدا می توانید به کلینیک سلامت پا پردیس مراجعه کنید و درمانگر باتوجه به علائم بالینی بیمار یک برنامه درمانی مناسب برای شما تجویز می کند.
شما مراجعین عزیز می توانید برای ویزیت در شعبه تهران کلینیک سلامت پا پردیس به آدرس تهران، زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، روبروی مجتمع تجاری پالادیوم، ساختمان پیراسته، طبقه ۴، واحد ۴۱ مراجعه نمایید. تلفن تماس و نوبت دهی ۰۹۱۲۹۳۷۱۰۸۳ می باشد.

درمان درد کمر در کرج

در برخی از موارد استراحت به بهبود فرد کمک می کند اما درصورت وجود درد شدید می توانید به کلینیک سلامت پا پردیس شعبه کرج مراجعه کنید و زیر نظر درمانگر این مجموعه به بهترین شکل ممکن درمان شوید.
همچنین بیماران گرامی می توانند برای ویزیت در شعبه کرج به آدرس چهارراه طالقانی، به سمت میدان سپاه، روبروی داروخانه هلال احمر، ابتدای بلوار قائم، ساختمان جهان نما، طبقه ۵، واحد ۱۵ مراجعه نمایند. تلفن های تماس و نوبت دهی ۰۹۳۵۹۵۹۶۳۵۳ و ۰۲۶۳۲۷۴۶۸۹۰ می باشد.