درد ساق پا

درمان درد ساق پا در تهران: با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا صورت می گیرد. کلینیک سلامت پا پردیس از جمله کلینیک هایی است که دارای تکنولوژی های پیشرفته و به روز می باشد. بنابراین برای درمان درد ساق پا در تهران با ما تماس بگیرید.

کلینیک سلامت پا پردیس با پیشرفته ترین دستگاه های اسکن پا آماده خدمت رسانی می باشد. مشتریان عزیز می توانند برای درمان هر نوع درد مرتبط با پا از جمله درمان درد ساق پا، گرفتگی رگ پشت پا، و درمان درد استخوان ساق پا در تهران، به این کلینیک مراجعه کنند.

مشاوران زبده ما در کلینیک سلامت پا پردیس آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه چگونگی نوبت گیری برای درمان درد ساق پا در تهران هستند. برای ارتباط با مشاوران این مرکز با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

درمان درد ساق پا

درد ساق پا در تهران

به هر گونه دردی که از کشاله ران تا مچ پا حس شود، درد ساق پا گفته می شود. درد ساق پا می تواند علل مختلفی داشته باشد. شما باید بدانید که درد از علائم اولیه ابتلا به هر بیماری است.

پس درد را جدی تلقی کنید. برای دانستن علت درد حتما جهت انجام اسکن پا مراجعه کنید. زیرا نخستین مساله مهم، یافتن علیت درد استخوان پا است.
برای درمان سریع و به موقع بیماری نیاز است در مراحل ابتدای بیماری، آن را مورد درمان قرار دهید. بنابراین با مواجه با هر نوع درد ساق پا حتما برای درمان درد ساق پا مراجعه کنید.

درد ساق پا می تواند در سه دسته زیر قرار گیرد:

۱-درد ساق پا ممکن است ناشی از علل عصبی باشد. از جمله این بیماری ها می توان به بیماری های نوروپاتی و سندروم پاهای بی قرار و غیره اشاره کرد.

۲-علل اسکلتی عضلانی در پا نیز یکی از موارد درد ساق پا به شمار می آید. از جمله بیماری های آن می توان به آرتریت، لیگامنت، سندرم کمپارتمان و غیره اشاره کرد.

۳-صافی کف پا نیز از جمله بیماری های مرتبط با درد ساق پا می باشد.

علائم درد ساق پا در تهران

معمول‌ترین نشانه‌های درد ساق پا، امتداد یافتن درد در ناحیه درشت نی و تورم در این ناحیه است.
درد خفیف و کند و یا شدید و خنجری در ماهیچه‌های ساق پا
درد در ناحیه خارجی و یا داخلی ساق پا
با لمس کردن قسمتی از ساق درد تشدید می‌شود.
ورم خفیف در اطراف ساق پا
بی‌حسی، کرخت شدن و ضعف در ساق پا
ممکن است درد در هنگام انجام تمرینات ورزشی و یا بعد از انجام تمرینات باشد.

درمان درد ساق پا در تهران

علت‌های درد ساق پا در تهران

وقوع آسیب به تاندون‌های عضلات ساق پا، می‌تواند منجر به واکنش التهابی و درد در این منطقه شود. همچنین، ممکن است ساق پا در اثر آسیب وارد شده ورم کند.

در ادامه به بررسی علت‌هایی که ممکن است باعث درد و ورم ساق پا شوند، می‌پردازیم.
۱- ورزش: فشار بیش از حد به ساق پا در اثر دویدن، فعالیت در سراشیبی یا زمین ناهموار، رکاب زدن با دوچرخه یا ورزش‌های با شروع و پایان ناگهانی ممکن است عامل درد ساق پا باشد.
۲- استفاده از کفش نامناسب: کفشی که پا راحت نباشد، به‌ویژه در هنگام فعالیت یا ورزش، می‌تواند باعث درد ساق پا شود.
۳- ساختار کف پای شما: افرادی که کف پای صاف یا قوس بلند دارند ممکن است با درد ساق پا مواجه شوند.
۴- اسپاسم عضلات: کمبود مواد معدنی مثل کلسیم و پتاسیم، کم آبی بدن و استرس می‌تواند به گرفتگی و درد ساق پا منجر شود.
۵- شکستگی استرسی: ترک‌ها و شکستگی‌های خیلی ریز در اثر فعالیت‌های مداوم ممکن است باعث درد ساق پا شوند.
۶- التهاب تاندون: التهاب تاندون‌ها که به تاندونیت معروف است، می‌تواند عامل درد ساق پا باشد.
۷- سندرم کمپارتمان مزمن: این سندروم که نسبتاً نادر است، ممکن است با درد ساق پا شبیه به علائم آن همراه باشد و علت آن افزایش فشار بین عضلات است.

بیشتر بخوانید: درمان درد کف پا در تهران

علت درد جلوی ساق پا چیست؟

درد در جلوی ساق پا می‌تواند از علل متنوعی ناشی شود. مشکلاتی مانند کشیدگی عضلات، تأثیر ضربه، استفاده بیش از حد از عضلات، آسیب به مفاصل، استخوان‌ها و تاندون‌ها ممکن است به عنوان دلیل درد در جلوی ساق پا اشاره کنند.

درمان درد ساق پا درتهران

علت درد ماهیچه پشت ساق پا چیست؟

گرفتگی عضلات و آسیب به عصب سیاتیک می‌تواند منجر به درد و گرفتگی در پشت ساق پا شود. در صورتی که در قسمت ماهیچه پشت ساق پا مشکلی ایجاد شود و به شدت اسپاسم داشته باشید، در ابتدا نگران نباشید و انتظار داشته باشید که مشکل به طور خودبخود بهبود یابد. اما اگر این عارضه به صورت مداوم و تکراری برایتان پیش آید، بهتر است به متخصص در کلینیک مراجعه کنید. تراپیست این مجموعه توانایی تشخیص و درمان صحیح را دارد و می‌تواند راهنمایی لازم را به شما ارائه دهد.

علت درد ساق پا در کودکان چیست؟

گاهی کودکان ممکن است با درد ساق پا مواجه شوند که اغلب به عنوان درد رشد شناخته می‌شود . اما اگر درد شدید و ناگهانی باشد، بهتر است برای بررسی دقیق و درمان مراجعه کنید. عواملی که معمولا به درد ساق پا در کودکان منجر می‌شوند عبارتند از:
۱. گرفتگی عضلات
۲. کشیدگی عضلات به دلیل استفاده بیش از حد از عضلات
۳. درد مربوط به رشد
۴. کاهش سطح کلسیم در بدن
۵. عفونت ویروسی
۶. شکستگی استخوان
با توجه به وضعیت هر فرد، عوامل مذکور ممکن است برای تشخیص درست و درمان صحیح نیاز به مطالعات و بررسی‌های بیشتر داشته باشند. در هر صورت، مراجعه به تراپیست جهت انجام بررسی‌های لازم و تعیین علت و درمان مناسب، توصیه می‌شود.

علت درد ساق پا در کودکان

علت درد ساق پا در بارداری چیست؟

یکی از عوارض بارداری، به خصوص در سه ماهه دوم و سوم، درد ساق پا است. انقباضات غیرارادی عضلات در شب در این دوره بسیار رایج است و ممکن است هر دو پا را درگیر کند. در دوران بارداری، به علت تغییرات در گردش خون و فشار روی عضلات ناشی از وزن اضافه، درد ساق پا کاملاً طبیعی است. لازم به ذکر است که تغییرات در شدت و مدت زمان درد ساق پا در هر زن ممکن است متفاوت باشد.

علت درد ساق پا در سالمندان چیست؟

با افزایش سن، احتمال بروز بسیاری از بیماری‌ها افزایش می‌یابد. سبک زندگی و نوع فعالیت بدنی نیز در بروز پادرد تأثیر زیادی دارند. گاهی اوقات، افراد مسن ممکن است ورزش سنگین انجام دهند یا فشاری روی پاهای آنها وارد شود که می‌تواند باعث درد شود. همچنین، نشستن طولانی و نامناسب نیز یکی از علل درد ساق پا در سالمندان است. بیماری‌هایی مانند کم‌خونی، واریس و نارسایی کلیه نیز با افزایش سن رخ می‌دهند و می‌توانند منجر به درد پا شوند. همچنین، در افراد سالمند، مصرف داروهایی مانند داروهای فشارخون، داروهای کاهش‌دهنده کلسترول و داروهای آلزایمر ممکن است باعث بروز درد پا شود.

ساق پا در هنگام خواب

شاید شما نیز جزء آن دسته از افرادی باشید که درد ساق پا را در هنگام شب تجربه کرده اند. این افراد ممکن است دردی مانند کشش، گزگز، مورمور، سوزش و یا حس حرکت حشره روی پوست را در خواب شبانه داشته باشند.
خانم ها ممکن است با این بیماری در زمان بارداری مواجه شوند . رانندگانی که به سبب شغل شان به مدت طولانی یکجا نشین هستند.
در بعضی افراد این بیماری زمینه ژنتیکی و ارثی دارد و با علائم حادتری از بیماری روبه رو هستند.
بنابراین از علل درد ساق پا هنگام خواب ناشی از این بیماری، می توان به نشستن بیش از اندازه و ایستادن طولانی مدت، کم خونی، کم آبی بدن، اختلات عصبی در ارتباط با عضلات، بارداری و اصلی ترین عامل صافی کف پا اشاره کرد.

ورزش کردن و انجام حرکات کششی قبل از خواب نیز می تواند موثر واقع شود.

انجام ورزش های آبی نیز خالی از لطف نیست. موادی که به بهبود گردش خون در پا کمک کنند نیز می تواند موثر باشد. اما اصلی ترین و موثرترین روش درمان انجام اسکن پا و استفاده از کفی و صندل‌های ساخته شده بر اساس اطلاعات اسکن پای بیمار می باشد.

علت درد ساق پا در بارداری چیست؟

چه زمانی برای درمان درد ساق پا به پزشک مراجعه کنیم ؟

در موارد زیر بهره‌بردن از خدمات پزشکی الزامی است:

۱٫ اگر ساق پا به‌دلیل یک تصادف دچار آسیب شده است.
۲٫ اگر کف پای شما صاف نیست.
۳٫ اگر شدت درد در یک بازه زمانی افزایش یافته است.
۴٫ اگر با استراحت و درمان خانگی نتوانستید درد را کاهش دهید.
و در نهایت اگر با استراحت کردن و درمان‌های خانگی درد تسکین نیافت حتما برای پیدا کردن علت آن با دکتر متخصص مشورت کنید.

درمان درد ساق پا درتهران

برای درمان ساق پا خود می توانید به کلینیک سلامت پا پردیس مراجعه کنید.

آدرس کلینیک سلامت پا پردیس: تهران، زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، روبروی مجتمع تجاری پالادیوم، ساختمان پیراسته، طبقه ۴، واحد ۴۱ مراجعه نمایید. تلفن تماس و نوبت دهی ۰۹۱۲۹۳۷۱۰۸۳ می باشد.

درد پشت پا

درمان درد ساق پا در کرج

همچنین بیماران گرامی می توانند برای ویزیت در شعبه کرج به آدرس چهارراه طالقانی، به سمت میدان سپاه، روبروی داروخانه هلال احمر، ابتدای بلوار قائم، ساختمان جهان نما، طبقه ۵، واحد ۱۵ مراجعه نمایند. تلفن های تماس و نوبت دهی ۰۹۳۵۹۵۹۶۳۵۳ و ۰۲۶۳۲۷۴۶۸۹۰ می باشد.