علائم خار پاشنه

درمان خارپاشنه در کرج

خار پاشنه در واقع یک زائده استخوانی است که در قسمت زیرین استخوان پاشنه پا شکل می گیرد. کلینیک سلامت پا پردیس از جمله کلینیک های موجود در کرج است که خدمات تخصصی بیماری های مرتبط با پا را به شما عزیزان ارائه می دهد.

این کلینیک خدماتی چون درمان خارپاشنه، درمان صافی کف پا ، درمان انحراف زانو و بیماری های بسیاری را انجام می دهد.

در این مقاله قصد داریم در رابطه با علائم خار پاشنه، راه های درمان و علت آن صحبت کنیم. اگر شما هم از درد پاشنه رنج میبرید و می خواهید بدانید که خار پاشنه چگونه درمان می شود، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

خار پاشنه چیست؟

خار پاشنه چیست؟

خار پاشنه نوعی التهاب در کف پا است. دز قسمت کف پا یک نوار به نام فاسیت‌پلانتار وجود دارد که به استخوان پاشنه پا متصل شده است. وظیفه این نوار حفظ ثبات پا و ایجاد یک قوس ملایم در کف پا است.

خار پاشنه از فشار زیاد و طولانی مدت به فاسیت‌پلانتار به وجود می آید.

در گذشته تصور می شد که ای بیماری بر اثر  تنش یا کشش طولانی بر روی استخوان ایجاد می شود. ولی با تحقیقات بیشتر مشخص شد که خار پاشنه به دلیل واکنش انطباقی به فشار عمودی به وجود می آید.

این بیماری در صورت مزمن شدن، ممکن است باعث رسوب کلسیم و تشدید بیشتر بیماری شود.

مهمترین علائم ایجاد خارپاشنه در کرج

از مهم ترین علائم خار پاشنه می توان به درد پاشنه اشاره کرد. این بیماری می تواند بدن فرد را در حین راه رفتن از وضعیت طبیعی خارج کند و در طولانی مدت فرد دچار مشکلات دیگری از قبیل کمر درد و زانو درد کند. از دیگر علادم آن می توان به سفتی و سختی ، التهاب و قرمزی، حساس بودن به فشار اشاره کرد.

برای درمان این عارضه می توان به کلینیک سلامت پا پردیس مراجعه کرد.

علت به وجود آمدن خار پاشنه در کرجعلت به وجود آمدن خار پاشنه در کرج

  • استفاده از کفش های نامناسب، خصوصا کفش هایی که قوس کف پا را حمایت نمی کنند.
  • راه رفتن و یا دویدن روی سطوح سخت و نا هموار
  • راه رفتن به صورت غیر طبیعی، طوری که فشار زیادی بر روی استخوان پاشنه پا، رباط ها و اعصاب تحمیل شود.
  • اضاه وزن و چاقی
  • فعالیت های جسمی سنگین در دفعات متعدد
  • ایستادن های طولانی
  • صاف بودن کف پا یا زیاد بودن قوس
  • دیابت
  • افزایش سن

ممکن است برای هر یک از عوامل و نوع بیماری، درمان های مختلفی وجود داشته باشد. بابر این پس از مراجعه به پزشک ومعاینه های لازم و اسکن کف کف پا، نوع درمان توسط پزشک مشخص می شود. مرکز تخصصی فوت اسکن کلینیک پا پردیس، یکی از بهترین مراکز برای درمان خار پاشنه در کرج است.

بیشتر بخوانید:خار پاشنه چگونه درمان می شود؟

از کجا بفهمیم خار پاشنه داریم؟

تشخیص خارپاشنه توسط یک پزشک متخصص، قابل تأیید است. کلینیک سلامت پا پردیس با داشتن پزشکان متخصص شما را در درمان این بیماری کمک می کند. پزشک شما به صورت جامع سوابق پزشکی خود را بررسی خواهد کرد و از شما درباره علائم و نشانه هایی که تجربه می کنید پرسش خواهد کرد. همچنین، امکان انجام آزمایشات تشخیصی را هم برای شما تجویز می کند.

در برخی موارد، پزشک ممکن است از شما بخواهد که به پاهای خود فشار بیاورید یا در برخی حالت ها راه بروید تا نحوه واکنش بدن شما را بررسی کند. این کارها به کمک پزشک در تشخیص خارپاشنه و تمایز آن از دیگر مشکلات پا می تواند مفید باشد.

از کجا بفهمیم خار پاشنه داریم؟

تفاوت بین التهاب فاسیت‌پلانتار و خار پاشنه چیست؟

التهاب فاسیت‌پلانتار و خار پاشنه دو حالت متفاوت از درد و التهاب در ناحیه پاشنه پا هستند. در ادامه به تفاوت‌های میان این دو حالت می‌پردازم:

۱- التهاب فاسیت‌ پلانتار:

علت: التهاب فاسیت پلانتار ناشی از التهاب و التحرک در غشای فیبروآسیلیار (فاسیا) در سطح پای پشتی است که به پاشنه متصل است.

این التهاب معمولاً به دلیل تکراری بودن فشار و کشش بر روی فاسیا ناشی از فعالیت‌های روزمره مانند پیاده‌روی یا ورزش‌هایی که فشار زیادی روی پاشنه ایجاد می‌کنند، ایجاد می‌شود.

علایم: شدت درد معمولاً در بخش میانی یا داخلی پاشنه، احساس خشکی و سفتی در فاسیا، درد و سفتی در نقاطی که فاسیا به استخوان آسیب رسانده است، درد در صبحگاهی که با حرکت و گرم شدن کاهش می‌یابد.

۲- خار پاشنه:

علت: خار پاشنه یا پس ازن که به‌طور عمومی با نام “خز” نیز شناخته می‌شود، یک رشد استخوانی کوچک است که در نقطه اتصال فاسیا به استخوان پاشنه شکل می‌گیرد.

علت دقیق بروز خار پاشنه هنوز مشخص نیست، اما فشار و کشش مکرر بر روی فاسیا می‌تواند نقشی در تحریک بروز آن داشته باشد.

علایم: درد تیز و برشناک در نقطه اتصال فاسیا به استخوان پاشنه، درد شدید هنگام قدم زدن و ورزش کردن، درد کمتر در طول استراحت.

با این حال، در برخی موارد، علت شخیص درست بین التهاب فاسیت‌پلانتار و خار پاشنه ممکن است نیاز به مشاوره و بررسی توسط پزشک داشته باشد. پزشک شما می‌تواند بر اساس علائم، تاریخچه بیماری تشخیص صحیح را برای شما قائل شود .

درمان خارپاشنه در کرج 

درمان خارپاشنه در کرج 

درمان خارپاشنه (plantar fasciitis) به مجموعه‌ای از روش‌ها و تکنیک‌هایی اطلاق می‌شود که برای کاهش درد و التهاب در خارپاشنه استفاده می‌شوند. در کلینیک پردیس با دستگاه فوت اسکن (foot scan) عکس بردازی های لازم از پا گرفته می شود و طبق عکس گرفته شده نتیجه گیری می شود . در اخر پس از تشخیص پزشک با توجه به نوع بیماری یک روش درمانی مناسب به شما پیشنهاد می دهد.

این کلینیک دارای دو شعبه در کرج و تهران است . برای درمان خار پاشنه در تهران و کرج می توانید به این کلینیک مراجعه کنید.

آدرس کلینیک سلامت پا پردیس: تهران، زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، روبروی مجتمع تجاری پالادیوم، ساختمان پیراسته، طبقه ۴، واحد ۴۱ مراجعه نمایید. تلفن تماس و نوبت دهی ۰۹۱۲۹۳۷۱۰۸۳ می باشد.

آدرس کلینیک سلامت پا پردیس: تهران، زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، روبروی مجتمع تجاری پالادیوم، ساختمان پیراسته، طبقه ۴، واحد ۴۱ مراجعه نمایید. تلفن تماس و نوبت دهی ۰۹۱۲۹۳۷۱۰۸۳ می باشد.