درمان درد ساق پا

درمان درد ساق پا در کرج :کلینیک سلامت پا پردیس در زمینه تشخیص و درمان مشکلات مربوط به پا فعالیت می‌کند.

این کلینیک با داشتن دستگاه‌های اسکن پای پیشرفته، به تشخیص دقیق مشکلات پایی می‌پردازد و با استفاده از روش‌های غیرجراحی، مشکلاتی مانند درد ساق پا را درمان می‌کند. درمان درد ساق پا در این کلینیک با استفاده از بهترین روش ها انجام می شود. 

درد ساق پا عبارتست از دردی که به دلیل فشار و استرس بیش از حد در زمان انجام حرکت های ورزشی بعلت عدم تعادل ژنتیکی قوس پا در ناحیه ساق پا پدید می آید.
علت واقعی درد ساق پا، صافی کف پا می باشد. معمولا این درد با به کار کشیدن بیش از اندازه از عضلات ساق پا افزایش می یابد، به همین دلیل است که این درد عمدتا در ورزشکاران و افرادی که ایستادن طولانی مدت دارند مانند زنان خانه دار و … رواج دارد.
بهتر است گفته شود که درد ساق پا معمولا یکی از علائم است و به خودی خود یک تشخیص به شمار نمی رود.

درد ساق پا

علت درد ساق پا چیست؟

در بعضی موارد اختلالات ستون فقرات باعث ایجاد درد در پا، ساق، لگن و زانو می شود.
خواب رفتن پا، گزگز کردن پا، بی حسی پا و ضعف رفتن پا نیز از جمله موارد دیگری است که از اختلالات ستون فقرات ناشی می شود.
با این حال برخی از دلایلی که به طور مشخص منجر به عارضه درد ساق پا می شود عبارتند از:

  1. افزایش ناگهانی شدت و تعداد دفعه های تمرینات
  2. دویدن روی سطوح سفت و سخت
  3. دویدن روی سربالایی و سطوح شیب دار
  4. سابقه آسیب دیدن پا
  5. پوشیدن کفش هایی که اندازه پا نیستند یا نامناسب هستند
  6. مشکلات عضلانی در پایین پا و مچ یا کف پا. مثل پرونیشن یا همان چرخش به داخل بیش از اندازه پا

علائم درد ساق پا در کرج

در موارد خفیف بیمار پس از دویدن یا انجام تمرین ورزشی به آن دچار می شود.

در مواردی که عارضه شدید است، بیمار پس از بالا رفتن از پله ها نیز درد ساق پا را حس می کند.

علت درد ساق پا چیست؟

علت درد ساق پا هنگام خواب چیست؟

درد ساق پا هنگام خواب ممکن است به دلایل مختلفی از جمله کمبود آب در بدن، بیماری پارکینسون، دردهای عصبی یا فشار بیش از حد به ماهیچه‌های ساق پا مربوط باشد. گاهی اوقات این درد به اندازه‌ای شدید است که باعث بیدار شدن شما می‌شود و می‌تواند باعث مشکل در حرکت دادن پاها یا ایستادن بر روی پا شود.

علت درد ساق پا در کودکان چیست؟

گاهی اوقات، کودکان ممکن است با درد در ساق پا مواجه شوند. این نوع درد به طور عمومی بدرد رشد مرتبط است و معمولا نیاز به نگرانی ندارد. اما، اگر درد شدید و ناگهانی باشد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا بررسی کامل و دقیق داشته باشند. علت این درد می‌تواند گرفتگی عضلات، کشیدگی عضلات (ناشی از استفاده بیش از حد از عضلات)، درد رشد، کمبود کلسیم، عفونت ویروسی یا حتی شکستگی استخوان باشد ولی اصلی ترین دلیل ایجاد درد ساق ، صافی کف پا در کودکان می باشد.

علت درد ساق پا در سالمندان چیست؟

همراه با پیری، احتمال ابتلا به بیشتر از یک بیماری بیشتر می شود. نحوه زندگی و فعالیت بدنی تاثیر بسزایی بر وقوع دردهای پا دارد. برخی افراد ممکن است در سنین پیر، ورزش های سنگین انجام دهند یا فشار زیادی بر پاهای خود قرار دهند. وضعیت چینش بدن برای مدت زمان طولانی نیز می تواند یک عامل اصلی در وقوع دردهای ساق پا در افراد مسن باشد. بیماری هایی چون آدیسون، کمبود عناصر غذایی، وریسکوز و نارسایی کلیه نیز با پیر شدن بیشتر وقوع می‌کنند و ممکن است منجر به درد پا شوند. در افراد مسن، مصرف داروهایی چون فشارخون، کلسترول و الزایمر می‌تواند دلیل دیگری برای وقوع دردهای ساق پا باشد.

کمبود چه ویتامینی باعت بروز درد ساق پا می شود؟

کمبود ویتامین دی ممکن است باعث درد در استخوان و ضعف عضلات پا شود. اما کمبود خفیف این ویتامین ممکن است فاقد علامت باشد. بیشترین دلیل شایع برای کمبود ویتامین D، عدم تابش نور آفتاب است، اما ممکن است عوامل دیگری هم نقش داشته باشند. در صورت عدم دریافت کافی ویتامین D، عضلات و استخوان ها ضعیف می‌شوند و ممکن است منجر به درد شوند.

نوزادان ممکن است ابتلا به راشیتیسم یا نرمی استخوان شوند که باعث نرم شدن جمجمه، رشد ناهنجاری استخوان ها و مشکلاتی در نشستن و حرکت کردن آنها می‌شود. آزمایشات خونی و انجام پرتونگاری گاهی اوقات برای تشخیص توصیف شده انجام می‌شوند. نوزادان شیرخوار باید از زمان تولد مکمل‌های ویتامین D مصرف کنند، زیرا شیر مادر حاوی این ویتامین به مقدار کمی است.

علائم درد ساق پا در کرج

آیا درد ساق پا و سرطان با یکدیگر ارتباطی دارند؟

تغییر در سلول‌های استخوان ممکن است باعث بروز سرطان شود. در مواردی هم ممکن است سرطان در نواحی دیگر مانند کبد، کلیه و یا روده باشد و به استخوان متاستاز دهد. درد و التهاب اولین علامتی هستند که در صورت ابتلا به سرطان استخوان بروز می‌کند. البته در اوایل بیماری، فقط در شب احساس درد می‌شود، اما بعد از مدتی، ساعات درگیری با درد بیشتر می‌شود. در صورتی که استخوان درشت‌نی، یعنی استخوان مابین مچ و زانو درگیر سرطان شود، درد آن در ساق پا و مچ احساس می‌شود.

پیشگیری از درد ساق پا

برای پیشگیری از درد ساق پا، روش قطعی وجود ندارد.

با این حال ثابت شده قرار دادن کفی های ضربه گیر در داخل کفش، می تواند یک روش پیشگیری کننده مناسب برای درد ساق پا باشد.

استفاده از کفی های مخصوصی هم که برای اصلاح چرخش به داخل بیش از اندازه پا به سمت داخل طراحی شده اند، یک روش پیشگیری خوب است.

همچنین تعویض به موقع کفش ورزشی و نیز افزایش تدریجی دویدن در ایام استراحت نیز از راهکارهای دیگر است.

تشخیص درد ساق پا در کرج

بهترین روش درمان و تشخیص درد ساق پا ، اسکن پا می باشد.
با انجام اسکن دلیل ایجاد کننده درد ساق پا تشخیص داده شده و درمان مناسب انتخاب خواهد شد .

علت درد ساق پا

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

در موارد زیر حتماً باید به پزشک مراجعه کنید:
– اگر ساق پا به‌دلیل سانحه آسیب دیده است.
– اگر کف پای شما صاف است.
– اگر شدت درد، در طول یک دوره‌ی زمانی بیشتر شده است.
و در نهایت، اگر با استراحت و درمان‌های خانگی درد تسکین نیافت، می‌توانید به صورت تلفنی با کلینیک سلامت پا پردیس تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

صافی کف پا و انحراف در مفاصل زانو

همچنین برخی دیگر از متخصصان بر این باورند که التهاب تاندون ها یا تاندونیت و عدم تعادل قوس پا دلیل اصلی بروز عارضه درد ساق پا است.

درمان درد ساق پا با ورزش یوگا

یوگا از تمریناتی استفاده می‌کند که انسداد بدن را برطرف می‌کنند و کانال‌های انرژی را باز می‌کنند. علاوه بر این، برای بهبود پاهای شما فوق‌العاده است زیرا این تمرینات ماهیت ترمیمی دارند، بدن را سم‌زایی می‌کنند و بهبود را تسریع می‌کنند. تنها نکته این است که باید حالت‌ها یا تمرینات را به درستی انجام دهید و به خود آسیب نرسانید. به همین دلیل، بهتر است در کنار یک مربی یوگا یا یک متخصص مشورت کنید.

درمان درد ساق پا با پیاده روی

پیاده روی یکی از بهترین، ارزان ترین و طبیعی ترین روش‌های تسکین درد ساق پا است. این روش باعث کاهش التهاب، افزایش گردش خون و آزاد شدن اندورفین در بدن می‌شود. به علاوه، علاوه بر بهبود روحیه، می‌تواند مقدار کمی از درد را کاهش دهد.

پیشگیری از درد ساق پا

درمان درد ساق پا در کرج

برای درمان درد ساق پا یکی از راهکارهای زیر توصیه می شود:

۱- استراحت کردن

درمان اصلی برای رفع درد ساق پا، استراحت کردن است. یعنی شما بایستی از هرگونه فعالیت که فشار زیادی به ناحیه پایین پا وارد می کند، مثل دویدن و …

۲- بالا بردن پا

پا را در حالت نشسته دست‌کم تا سطح مفصل ران بلند کنید و روی صندلی بگذارید.

روش آسان‌تر این است که روی کاناپه دراز بکشید و پا را روی کوسن بگذارید.

زمان دراز کشیدن در تخت پا را روی بالش قرار دهید.

نتیجه این عمل کاهش درد و ورم است.

۳- استفاده از کفش مناسب

استفاده از کفش ورزشی مناسب، پوشیدن کفش هایی که جلوی چرخش بیش از حد پا به داخل را بگیرد و نیز استفاده از کفی طبی در کفش از جمله راهکارهای دیگری است که برای درمان درد ساق پا توصیه می شود.

برای انتخاب بهترین روش درمان درد ساق پا، می توانید به پزشکان مجربی کهه در کلینیک لامت پا پردیس هستند مراجعه کنید.

درمان درد ساق پا در تهران

این کلینیک با داشتن متخصصین و کادر پزشکی مجرب، خدماتی مانند اسکن کف پا و مشاوره پزشکی را نیز ارائه می‌دهد. کلینیک سلامت پا پردیس با دو شعبه در تهران و کرج آماده خدمت‌رسانی به مراجعین می‌باشد.

شما مراجعین عزیز می توانید برای ویزیت در شعبه تهران کلینیک سلامت پا پردیس به آدرس تهران، زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، روبروی مجتمع تجاری پالادیوم، ساختمان پیراسته، طبقه ۴، واحد ۴۱ مراجعه نمایید. تلفن تماس و نوبت دهی ۰۹۱۲۹۳۷۱۰۸۳ می باشد.

درمان درد ساق پا در کرج

درمان درد ساق پا در کرج

همچنین بیماران گرامی می توانند برای ویزیت در شعبه کرج به آدرس چهارراه طالقانی، به سمت میدان سپاه، روبروی داروخانه هلال احمر، ابتدای بلوار قائم، ساختمان جهان نما، طبقه ۵، واحد ۱۵ مراجعه نمایند. تلفن های تماس و نوبت دهی ۰۹۳۵۹۵۹۶۳۵۳ و ۰۲۶۳۲۷۴۶۸۹۰ می باشد.

برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با مرکز تخصصی درمان درد ساق پا در کرج و در تهران کلیک کنید.