درمان آرتروز زانو

درمان آرتروز زانو در چهار مرحله پیشرفت می کند که در مراحل اولیه با مراقبت ها و استراحت هم قابل درمان است و در مراحل بالاتر نیاز به مراجعه به پزشک می باشد.

کلینیک سلامت پا پردیس به عنوان مرکز تخصصی ارتوپدی، آماده خدمت رسانی به بیماران گرانقدری است که از مشکلات مربوط به آرتروز زانو رنج می برند.

درمان درد زانو در تهران

در مان آرتروز زانو

 یک بیماری‌ است که مفصل ها را درگیر می‌کنند. نشانه های این بیماری‌ متختلف است.آرتروز زانو، بیماری است که در پی کم شدن و تحلیل و از بین رفتن غضروف ها ایجاد می شود و با نشانه هایی از درد آرتروز، باد کردن و تورم و سفتی مفصل زانو همراه است. 

آرتروز زانو چیست؟

مفصل ها، یکی از مهم ترین اجزای بدن هرانسانی به شمار می آیند و بالاترین احتمال آسیب دیدگی را هم دارد. مفصل زانو هم از این قائده مستثنی نیست. زانوهای انسان از مهمترین و کاربردی ترین اعضای بدن هستند و به دلیل است که زانودرد می تواند برای هرکسی تجربه ایی دردناک باشد. 
آرتروز زانو که به علت سائیدگی زانو ایجاد می شود در پی پیری و افزایش سن با تحلیل رفتن غضروف بین زانو ایجاد می شود. سائیده شدن مفصل زانو یکی از شایع ترین بیماری های رایج زانو است و یکی ازمتداول ترین اشکال آرتروز است.
درمان آرتروز زانو

درمان آرتروز زانو

نشانه های خطرزا آرتروز زانو

آرتروز معمولا با افزایش سن اتفاق می افتد، اما بعضی از این عوامل مانند:
ژنتیک 
تحت فشارگذاشتن زانو
شکستگی اندام ها 

علت ایجاد آرتروز زانو

آرتروز زانو یکی از شایع ترین نوع بیماری است که امکان دارد حتی جوانان را نیز درگیر کند. به همین علت این مشکل می تواند همه گروه های  سنی را دربر بگیرد. همچنین امکان مبتلا شدن به آرتروز زانو در خانم ها بیشتر است. 

از علت های بروز بیماری آرتروز زانو :

با افزایش سن که رایج ترین علت بروز است.
چاقی و افزایش وزن که باعث می شود فشار روی مفاصل زانو زیاد شود.
وراثت روی آرتروز تاثیر دارد.
جنسیت تاثیر به سزایی دارد.
فشارزیاد و مکرر روی زانو باعث آسیب رسیدن به زانو می شود.
وجود بعضی ازشغل ها مانند شغل‌های خاصی  که نیاز به انجام فعالیت‌های سنگین دارند.
ورزش زیاد مانند انجام دادن ورزش هایی مثل فوتبال به صورت دائم 
وجود برخی از بیماری ها مثل روماتیسم مفصلی و برخی اختلالات متابولیکی 
درمان آرتروز زانو

درمان آرتروز زانو

خدمات کلینیک سلامت پا پردیس در درمان آرتروز زانو

این کلینیک با داشتن تجهیزات و کارشناسان با تجربه در درمان آرتروز زانو جدیدترین روش های درمانی را پیشنهاد می کند.

این مجموعه خدمات درمانی دیگری هم دارد که شامل:

۱- درمان زانو ضربدری و پرانتزی

۲- درمان صافی کف پا

۳- درمان انحراف زانو

۴- درمان درد زانو

نشانه های وجود آرتروز زانو

هنگام فعالیت های زیاد دردهای شدت پیدا کند.
التهاب و تورم در مفصل
حس شدن گرما در مفصل زانو
خشک شدن زانو در هنگام صبح یا نشستن های طولانی 
کم شدن توانایی حرکت زانوهنگام بالا رفتن از پله ها
صدا دادن زانو و یا گیر کردن مفصل هنگام حرکت دادن 
کم شدن انعطاف‌ مفصل زانو
تغییر یافتن اندازه مفصل زانو
عوض شدن شکل زانو
حالت پاها تغییر کند مانند پا پرانتزی شدن یا کج شدن زانوها
احساس خالی شدن و ضعف در زانوها

آیا هر دردی در زانو نشانه آرتروز است؟

یکی از مهمترین شکایات بیماران مبتلا به آرتروز ، درد زانو است. درد زانو از علل و دلایل متنوعی ناشی می‌شود درد زانو ممکن است به دلیل نرم شدن غضروف مفصلی نیز رخ دهد. اما باید توجه داشت که بسیاری از دردهای زانو به خاطر آرتروز و تخریب کامل غضروف نیستند.

اختلاف اصلی بین نرم شدن غضروف و آرتروز این است که نرم شدن غضروف قابل درمان است و با درمان ممکن است غضروف و مفصل به حالت طبیعی بازگردد. اما در آرتروز، غضروف به طور کامل تخریب می‌شود و قابلیت بازگشت به حالت قبلی را ندارد. لذا، بیماران باید در صورت علائم زیاد شدن درد زانو، می توانند به کلینیک سلامت پا پردیس معالجه کنند.

درمان آرتروز زانو

تشخیص آرتروز زانو

با بروز هر یک از نشانه های گفته شده، نیاز است معاینه فیزیکی و بالینی انجام شود. پس از بررسی های لازمه و دیدن علائم ،وجود آرتروز تشخیص داده خواهد شد. 

از کجا تشخیص دهیم که آرتروز زانو داریم ؟

بهترین راه این است که ابتدا خودمان وضعیت را تحت نظر بگیریم مثلا در مواقعی که زانو صدا می دهد یا خشک می شود در هنگام نشستن یا خوابیدن طولانی احتمال دهیم که آرتروز داریم.برای این تشخیص سن ما باید بالای ۴۵ سال باشد و اگر این علائم را داریم باید جهت درمان مراجعه کنیم.

درمان آرتروز زانو با روش جدید و بدون جراحی

بهترین نوع روش درمان استفاده از دستگاه فوت اسکن است که بدون درد و جراحی است.

درمان های آرتروز زانو

براساس اعتقاد برخی افراد، آرتروز زانو فقط بر افراد مسن تأثیر می‌گذارد؛ اما این باور اشتباه است. علاوه بر پیری، علل دیگری مانند استفاده نادرست از مفاصل، افزایش وزن یا انجام ورزش‌های سنگین می‌توانند باعث بروز آرتروز زانو شوند. به همین دلیل، می‌توان از روش‌ها و درمان‌های خانگی برای تسکین و کاهش درد آرتروز استفاده کرد.
از جمله این درمان ها می توان به:
آب درمانی
آب می‌تواند سبب افزایش مقاومت بدن شود و درمان آرتروز زانو را تسهیل کند. ورزش‌هایی نظیر شنا، علاوه بر کاهش وزن، می‌توانند فشار روی مفاصل را کاهش دهند و به نتیجه بهبود آرتروز زانو کمک کنند. به عبارت دیگر، آب درمانی می‌تواند در کاهش چربی بدن، بهبود حرکت و هماهنگی بدن، بهبود روحیه و کیفیت زندگی مؤثر باشد و می‌تواند درد آرتروز زانو را به صورت موقت کاهش دهد.
کاهش وزن
یکی از عوامل تأثیرگذار بر بیماری آرتروز زانو، اضافه وزن است. افزایش وزن باعث قرار گرفتن فشار زیادی بر مفصل زانو می‌شود و بافت غضروف را تجزیه می‌کند. بنابراین، کاهش وزن می‌تواند بهبود قابل توجهی در وضعیت بیماری آرتروز زانو ایجاد کند.
برای بهبود وضعیت آرتروز زانو مهم است که وزن خود را کاهش دهید. برنامه‌ریزی یک رژیم غذایی سالم و مناسب در کنار ورزش‌های مناسب و منظم، به شما کمک می‌کند تا وزن خود را به حداقل برسانید.
آتروز زانو
گرم و سرد کردن زانو
گرما باعث افزایش گردش خون و تسکین مفاصل سفت و دردهای عضلانی می‌شود. به علاوه، سرما باعث انقباض رگ‌های خونی، کاهش گردش خون و کاهش درد و تورم می‌شود. افراد مبتلا به آرتروز زانو می‌توانند از روش‌های گرم و سرد کردن زانو برای کاهش درد ناشی از این بیماری بهره ببرند.
استفاده از زانوبند طبی
بریس‌ها یک نوع محافظ برای زانوها هستند که معمولاً به عنوان زانوبند استفاده می‌شوند. این بریس‌ها را می‌توان در کلینیک سلامت پا پردیس تهیه کرد. آنها به صورت سفارشی برای هر فرد ساخته می‌شوند و به منظور جلوگیری از ایجاد فشار روی زانوها استفاده می‌شوند. درمانگران این مجموعه بریس‌ها را برای بیماران تجویز می‌کنند.
استفاده از این بریس‌ها برای انواع بیماری‌های آرتروز زانو موثر نیست و تنها برای آرتروزهایی که باعث محدودیت در حرکت مفصل زانو می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای این نوع آرتروز، استفاده از بریس‌ها بهبودی محسوسی ایجاد می‌کند و مناسب است.
در کلینیک سلامت پا پردیس درمانگر باتوجه به شدت درد زانو برنامه درمانی مناسبی را برای شما تجویز می کند.

بهترین روش درمان آرتروز زانو چیست؟

اگر شما مبتلا به آرتروز زانو هستید و قصد دارید این بیماری را درمان کنید، برای تشخیص و درمان بهتر است که به سرعت به متخصصان در کلینیک سلامت پا پردیس مراجعه کنید. پزشک با استفاده از دانش علم پزشکی و روشهای درمانی موجود، قادر خواهد بود تا آرتروز زانوهای شما را درمان نماید. به یاد داشته باشید که سلامتی شما بسیار حائز اهمیت است و بنابراین، انتخاب بهترین متخصص برای درمان آرتروز زانوهای شما ضروری است.

اسکن کف پا برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به حفظ سلامتی خود و پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با پا اهمیت می دهند. بعضی از  بیماران هم برای سریعتر کردن روند درمان بیماری، کف پای خود را اسکن می کنند و اقدامات درمانی لازم را انجام می دهند.
درمان آرتروز زانو

درمان آرتروز زانو

اسکن پا برای موارد چه مواردی لازم است؟

برای آرتروز زانو
کسانی که زیاد می‌ایستند.
کسانی که دچارکمردردهای انتشاری به مفاصل پا هستند.
کسانی که مبتلا به خار پاشنه هستند
افرادی که قوس کف پای شدیدی دارند.
افرادی که صافی کف پا دارند.
کسانی که مبتلا به بیماری دیابت 
افرادی طولانی مدت در پاشنه پا احساس درد دارند.
کسانی که درد مداوم در اندام‌های تحتانی یا پا دارند.
افراد مبتلا به بیماری‌های عصبی 
بررسی کردن وضعیت قبل و بعد از عمل جراحی

ویژگی های اسکن کف پا 

   ۱-دارای دقت فوق العاده
   ۲-راحتی بیشتر
   ۳-سرعت بالا
   ۴-کیفیت بالای کفی طبی و بسیار کاربردی
درمان آرتروز زانو

درمان آرتروز زانو

درمان آرتروز زانو با دستگاه فوت اسکن 

فوت اسکن یک تکنولوژی پیشرفته برای تشخیص مشکلات زانو است که با استفاده از فناوری اسکن پا و تصاویر رنگی نقاط فشار پاها، با دقت بالایی که دارد مشکلات زانو را تشخیص می‌دهد. این تکنولوژی با استفاده از یک دستگاه اسکنر پیشرفته، تصاویر اسکن فرد را تهیه می‌کند و با تحلیل این تصاویر، مشکلات موجود بیمار را تشخیص می‌دهد.
استفاده از فوت اسکن زانو در تشخیص مشکلات زانو از جمله وجود آرتروز و امراض فشاری مینیسک، انحراف زانو،  تخریب در مفاصل زانو و … موثر است.
فوت اسکن در تشخیص علل ایجاد کننده آرتروز زانو بسیار موثر است و به دلیل دقت بالایی که دارد، می‌تواند برای تشخیص مشکلات زانو، به جای روش‌های سنتی مورد استفاده قرار گیرد.
استفاده از کفی و صندل طبی ساخته شده با استفاده از اطلاعات به دست آمده از دستگاه فوت اسکن می تواند در کاهش درد زانو موثر باشد.کفی طبی کفش نیرویی که از کف پا به زانو منتقل می‌شود، جذب می‌کند و فشار روی مفصل زانو را کم می‌ کند. 

در کلینیک سلامت پای پردیس

با استفاده از تکنولوژی Foot Scan کارامدترین روش برای تشخيص و درمان همزمان مشکلات زانو فراهم می‌شود.
بنابراین، با مراجعه به کلینیک سلامت پای پردیس می‌توانید با استفاده از روش های جدید به بهبود درد زانو وآرتروز خود برسید.
این مجموعه در دو شعبه  آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.
  1. درمان آرتروز زانو در تهران
  2. درمان آرتروز زانو در کرج

کلام آخر

زانودرد و درمان آرتروز زانو  می تواند باعث شروع دردهای زیادی در بدن شود به همین علت زانو درد خود را ساده نگیرید و در صورت مبتلا شدن به این عارضه به کلینیک سلامت پای پردیس مراجعه کنید تا اقدامات لازم باتوجه به نوع دردو دلیل ایجاد کننده در زانو برای شما انجام شود.

برای نوبت گرفتن و راهنمای و مشاوره با کلینیک سلامت پا ی پردیس با شماره ها ی زیر تماس حاصل فرمایید .

مرکز تهران: ۰۹۱۲۹۳۷۱۰۸۳

مرکز کرج: ۰۹۳۵۹۵۹۶۳۵۳

۰۲۶۳۲۷۴۶۸۹۰