علت زانو درد

درمان زانو درد در کرج

کلینیک سلامت پا پردیس در کرج یک مرکز تخصصی درمان و مراقبت از انواع مشکلات پا است، که در آن می‌توانید برای درمان دردهای زانو مراجعه کنید.

درد زانو می‌تواند ناشی از مجموعه‌ای از علل مختلف باشد، از جمله آسیب تکراری، التهاب مفصل، آسیب ناشی از ورزش، آسیب احتمالی پس از تصادف، مشکلات ساختاری و ژنتیکی و غیره.
در کلینیک سلامت پا پردیس، تیمی از درمانگران مجرب در زمینه درمان و رفع دردهای زانو فعالیت می‌کنند. آنها با استفاده از روش‌ها و درمان‌های مختلف، تلاش می‌کنند تا به بهبودی شما کمک کنند و درد زانو را کاهش دهند.

زانو درد

علت زانو درد چیست؟ چه کسانی به این درد دچار می شوند؟ زانو درد یکی از شایع ترین مشکلاتی است که افراد را در هر سنی، مبتلا می کند.
میزان این درد از شدید تا خفیف متغییر است و ممکن است از دردی طاقت فرسا و یا تیر کشنده متفاوت باشد.

برخی از این درد ها ممکن است در هنگام خواب و یا فعالیت شدید تر شود. در ادامه این مقاله قصد داریم در رابطه با دلایل زانو درد و درمان زانو درد بدون جراحی صحبت کنیم.

اگر شما هم از این مشکل رنج می برید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

درمان زانو درد

ساختار و آناتومی مفصل زانو

مفصل زانو یکی از بزرگترین مفاصل بدن انسان است و از ترکیب سه استخوان تشکیل شده است: استخوان ران (قسمت بالایی ساق پا)، استخوان ساق پا (قسمت پایینی ساق پا) و استخوان پاتلا (کشکک زانویی).

علت زانو درد

۱- وارد شدن ضربه

درد زانو ممکن است ناشی از ضربه و صدماتی باشد که به زانو وارد شده است. ضرمه می تواند موجب در رفتگی و شکستگی استخوان و یا پارگی مینیسک داخل زانو شود.

۲- بیماری های عفونی و یا التهابی

آرتریت چرکی نام یک نوعی از عفونت است که باعث چرک کردن زانو می شود. علاوه بر این زانو در بیمارهای التهابی مثل آرتریت روماتوئید می تواند به وجود آید.

۳- بیماری های متابولیک

بیماری هایی همچون نقرس، با رسوب اسید اوریک داخل زانو، باعث ایجاد تورم و التهاب و در نتیجه درد زانو می شوند. همچنین بیماری آرتروز یا استئوآرتریت که به دلیل کار کردن زیاد و ساییدگی به وجود می آید.

۴- درمان زانو درد بدون جراحی

اکثر بیمارانی که دچار این مشکل هستند، پس از ویزیت و انجام اسکن و یا استفاده از زانوبند بهبود پیدا می کنند و احتیاجی به جراحی ندارند. ما در کلینیک پردیس با جدیدترین روش ها زانو درد شما رو درمان می کنیم.

نشانه های زانو درد

نشانه های زانو درد

علائم و نشانه‌های زانو درد، ممکن است بسته به علت مختلفی که آن را نیازمند درمان کند، متفاوت باشد.
در ادامه، علائم شایعی که گاهی اوقات با زانو درد همراه است، آورده شده است.
نشانه های زانو درد می تواند شامل موارد زیر باشد:
۱- درد در زمان حرکت کردن زانو: ممکن است در حین پیاده روی، برخاستن از صندلی، خم شدن یا اکستنشن زانو، درد در زانو احساس شود.
۲- تورم زانو: زانوی مبتلا به درد می تواند ورم کند و ظاهری آبسه دار داشته باشد.
۳- محدودیت حرکت: در برخی موارد، درد زانو می تواند باعث محدود شدن حرکت زانو و کاهش میل به فعالیت های روزمره شود.
۴- صدای قرقره در زانو: در بعضی از موارد، خراشیدن یا صدای قرقره در زمان حرکت زانو همراه با درد احساس می شود.
توجه داشته باشید که این تنها چند نشانه معمول درد زانو هستند و ممکن است دلایل دیگری نیز وجود داشته باشد.

تشخیص زانو درد در کرج

برای تشخیص و درمان دردهای زانو ، نیاز به ارزیابی دقیق و معاینه بالینی وجود دارد.

اما در این قسمت به برخی از روش‌های تشخیص درد زانو اشاره خواهیم کرد:

۱- مشاوره و گفتگو

درمانگر ابتدا با شما درباره علائم، نوع و شدت درد، زمان بروز آن، عوامل تحریک‌کننده و تسریع‌کننده، سابقه سلامت جسمانی و ورزشی، و شرایطی که درد را تسریع می‌کنند، صحبت می‌کند. این اطلاعات اولیه به پزشک کمک می‌کند تا روند تشخیص را هدایت کند.

۲- معاینه فیزیکی

با انجام معاینه فیزیکی، زانو و مفاصل مجاور را ارزیابی می‌شود و میزان تورم، تحریک و سفتی مورد بررسی قرار می‌گیرد . همچنین در طول معاینه فیزیکی، زانو از نظر تورم، درد، حساسیت، گرما و کبودی بررسی می‌شود. همچنین مفصل زانو را فشار داده یا کشیده می شود تا یکپارچگی ساختارهای زانوی شما ارزیابی شود.

۳- استفاده از دستگاه فوت اسکن

با استفاده از اطلاعات و عکس های به دست آمده از طریق این دستگاه پای شما رو مورد بررسی قرار گرفته و عارضه را تشخیص داده می شود و به درمان درد زانو می پردازیم .

درمان زانو درد در کرج

درمان زانو درد در کرج

یکی از روش های تاثیر گذار برای بازیابی دامنه حرکات زانو، انجام اسکن و استفاده از کفی و صندل های طبی همراه با زانوبندهای مخصوص است. انجام تمرین های کششی و تقویتی برای توان بخشی به زانو زیر نظرمتخصصان کلینیک یکی از اقدامات مهم برای درمان محسوب می شود.
ما در کلینیک سلامت پا پردیس بر اساس تشخیص دلیل و شدت درد شما، یک برنامه درمانی سفارشی برای شما ارائه خواهیم داد.

باتوجه جه به فناوری پیشرفته و استفاده از متخصصین مجرب، کلینیک سلامت پا پردیس می‌تواند به شما در رفع درد زانو و بهبود کیفیت زندگی کمک کند. شما می توانید برای درمان به دو شعبه ما در کرج و تهران مراجعه کنید.

آدرس کلینیک سلامت پا پردیس: تهران، زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، روبروی مجتمع تجاری پالادیوم، ساختمان پیراسته، طبقه ۴، واحد ۴۱ مراجعه نمایید. تلفن تماس و نوبت دهی ۰۹۱۲۹۳۷۱۰۸۳ می باشد.

آدرس کلینیک سلامت پا پردیس: کرج به آدرس چهارراه طالقانی، به سمت میدان سپاه، روبروی داروخانه هلال احمر، ابتدای بلوار قائم، ساختمان جهان نما، طبقه ۵، واحد ۱۵ مراجعه نمایند. تلفن های تماس و نوبت دهی ۰۹۳۵۹۵۹۶۳۵۳ و ۰۲۶۳۲۷۴۶۸۹۰ می باشد.


بیشتر بخوانید: علائم آرتروز زانو