درمان دیسک کمر

درمان دیسک کمر : از رایج ترین علت های درد کمر، بیرون زدگی دیسک کمر یا همان به اصطلاح متداول تر دیسک کمر است.

ما در کلینیک سلامت پا پردیس، به شما موثرترین روش ها برای درمان درد کمر و عارضه دیسک کمر را پیشنهاد میکنیم.

کلینیک سلامت پا پردیس یکی از به روزترین کلینیک ها می باشد، که در زمینه های مختلف بیماری ها را تشخیص می دهد و به درمان آن می پردازد.

در کلینیک سلامت پا پردیس، خدمات به روز و کاملی در زمینه تشخیص ودرمان دیسک کمر و عصب سیاتیک به مراجعین عزیز ارائه می شود.

درمان دیسک و اعصاب سیاتیک

درمان دیسک و عصب سیاتیک

درمان دیسک کمر 

دیسک در بین دو مهره قرار دارد و وظیفه آن ، فشار و ضربه را به مهره‌ها کنترل می کند. دیسک شامل دو بخش ، مرکزی نرم و پر کننده فضای بین مهره‌ها است.

در بعضی موارد، این پرکننده فضای بین مهره‌ها به علت عملکرد نادرست یا فشار زیاد، به بیرون از دیسک منتقل می‌شود که به عنوان بیرون آمدگی دیسک شناخته می‌شود.

بیرون آمدگی دیسک می‌تواند فشار و درد شدیدی روی عصب‌های اطراف دیسک و به ویژه روی عصب سیاتیک ایجاد کند.

عصب سیاتیک یکی از بزرگترین عصب‌های بدن است که از قسمت پایین ستون مهره ها شروع شده و از طریق پشت ران به پایین می‌تواند ادامه یابد. عصب سیاتیک از مهره‌های کمری شروع می‌شود و از طریق باسن و کشاله ران به پا می‌رسد.

در صورت فشار یا تحریک ناحیه اطراف عصب سیاتیک، علائمی مانند درد، سوزش، تنگی و ضعف در پا و پشت ران ایجاد می‌شود که به عنوان سیاتیک شناخته می‌شود.

بنابراین، دیسک و عصب سیاتیک به همراه هم معمولا در نتیجه‌ی فشار دیسک بر روی عصب سیاتیک، درد شدید در کمر، لگن ، باسن ، ران  و پایین پا ایجاد می‌کنند.

علت ایجاد دیسک کمر 

علت ایجاد دیسک کمر و عصب سیاتیک می‌تواند شامل عوامل فیزیکی و شرایط پزشکی باشد. برخی از این علل های ایجاد :

۱- سن: با پیشرفت سن، دیسک‌ها معمولاً باعث کاهش کیفیت و انعطاف‌پذیری خود می‌شوند، که این موضوع می‌تواند به بیرون‌آمدگی دیسک و فشار بر روی عصب سیاتیک منجر شود.

۲- ضعف عضلات: ضعف عضلات پشت و شکم می‌تواند باعث بار زیادی بر روی مهره‌ها شود که به نوبه خود باعث فشار بر روی دیسک و عصب سیاتیک می‌شود.

۳- صندلی نامناسب: استفاده از صندلی نامناسب می‌تواند باعث فشار بیشتر بر روی مهره‌ها شود که به نوبه خود باعث فشار بر روی دیسک و عصب سیاتیک می‌شود.

۴- ضربه: ضربه مستقیم به ناحیه پشتی بدن، مانند ضربه به پشت، می‌تواند باعث بیرون‌آمدگی دیسک و فشار بر روی عصب سیاتیک شود.

۵- چاقی: چاقی می‌تواند باعث افزایش فشار بر روی مهره‌ها شود که به نوبه خود باعث فشار بر روی دیسک و عصب سیاتیک می‌شود.

۶- شرایط پزشکی: شرایط پزشکی مانند آسیب به ناحیه پشتی بدن، اختلالات روماتولوژیکی ، صافی کف پا و انحراف زانو می‌تواند باعث بروز دیسک و عصب سیاتیک شود.

۷- استفاده نادرست از بدن: استفاده نادرست از بدن، به عنوان مثال برای حمل و نقل اشیاء سنگین یا برخی ورزش‌های خطرناک، می‌تواند باعث ایجاد فشار بر روی مهره‌ها و بازوی عصبی سیاتیک شود.

درمان دیسک و اعصاب سیاتیک

درمان دیسک کمر و عصب سیاتیک

علائم  ونشانه های دیسک کمر 

۱- درد شدید در پشت، کمر ، لگن ، باسن ، ران و پاها : درد می تواند شدید باشد و در برخی موارد با شدت بیشتری در ران و پاها احساس می‌شود.

۲- تنگی و سوزش در ناحیه پشتی بدن: تنگی و سوزش در ناحیه پشتی بدن ممکن است در ناحیه پشتی ران و پا نیز احساس شود.

۳- ضعف عضلات: فشار بر روی عصب سیاتیک می‌تواند باعث ضعف عضلات پا و پشت ران شود.

۴- کاهش حس: فشار بر روی عصب سیاتیک می‌تواند باعث کاهش حس در پا و پشت ران شود.

۵- مشکلات حرکتی: در برخی موارد، فشار بر روی عصب سیاتیک می‌تواند باعث مشکلات حرکتی شود و باعث محدودیت در حرکت و راه رفتن شود.

باید توجه داشت که علائم دیسک کمر و عصب سیاتیک ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد و بسته به شدت و موقعیت فشار بر روی عصب سیاتیک، ممکن است متفاوت باشد.

در صورتی که شما علائمی از این نوع دارید، بهتر است به کلینیک سلامت پای پردیس  مراجعه کنید تا تشخیص صحیح و درمان مناسبی را برای شما تعیین کند.

دیگر خدمات کلینیک سلامت پا پردیس

این کلینیک دارای خدمات گسترده ایی در زمینه های مربوط به پا است. این کلینیک با داشتن کارشناسان مجرب و روش های درمانی جدید و به روز شما را در تشخیص و درمان بیماری ها کمک می کند. ار جمله این خدمات:

۱- درمان درد زانو

۲- درمان درد کمر

۳- درمان خار پاشنه

علت درد عصب سیاتیک

درد عصب سیاتیک معمولاً به دلیل فشار یا تحریک عصب سیاتیک بر روی نقاط مختلف در مسیر عصب ایجاد می‌شود. عواملی که می‌توانند باعث فشار یا تحریک عصب سیاتیک شوند، عبارتند از:

بیرون آمدگی دیسک: بیرون آمدگی دیسک، یعنی پرکننده فضای بین مهره‌ها به بیرون از دیسک منتقل می‌شود که می‌تواند به فشار بر روی عصب سیاتیک و در نتیجه درد و سوزش در پشت و پایین پا منجر شود. 

انجام کارها و ورزش های غیر اصولی: در صورتی که با رفتار نادرست به ناحیه پشتی بدن صدمه وارد شود،  می‌توانند به فشار بر روی عصب سیاتیک و در نتیجه درد و سوزش در پشت و پایین پا منجر شوند.

ضعف عضلات: ضعف عضلات پشت و شکم می‌تواند باعث بار زیادی بر روی مهره‌ها شود که به نوبه خود باعث فشار بر روی عصب سیاتیک می‌شود.

استفاده نادرست از بدن: استفاده نادرست از بدن، به عنوان مثال برای حمل و نقل اشیاء سنگین یا برخی ورزش‌های خطرناک، می‌تواند باعث ایجاد فشار بر روی عصب سیاتیک شود.

از آنجا که علائم دیسک و عصب سیاتیک می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلف قرار گیرند، برای تشخیص دقیق و درمان مناسب، بهتر است به کلینیک سلامت پای پردیس مراجعه کنید.

درمان دیسک و اعصاب سیاتیک

درمان دیسک کمر و عصب سیاتیک

راه های پیشگیری از دیسک کمر 

پیشگیری از دیسک کمر و عصب سیاتیک، بهترین راه برای جلوگیری از درد و سوزش در پشت و پایین پا است.

برخی از راه‌های پیشگیری از دیسک کمر  عبارتند از:

۱- حفظ وزن مناسب: افزایش وزن می‌تواند فشار بیشتری بر روی مهره‌ها و عصب سیاتیک ایجاد کند. بنابراین، حفظ وزن مناسب و کاهش وزن در صورت لزوم، می‌تواند به جلوگیری از دیسک کمر و عصب سیاتیک کمک کند.

۲- تمرینات ورزشی مناسب: تمرینات ورزشی مناسب، به ویژه تمریناتی که عضلات پشتی بدن را تقویت می‌کنند، می‌تواند به جلوگیری از دیسک کمر و عصب سیاتیک کمک کند.

۳- رعایت نحوه برخورد با اشیاء سنگین:برای جلوگیری از دیسک کمر، باید در برخورد با اشیاء سنگین رعایت نحوه‌ی جابجایی درستی داشته باشید و از حرکات نادرست و بی‌توجهی به بدن خود خودداری کنید.

۴- استفاده از مبلمان مناسب: استفاده از مبلمانی که به شما پشتیبانی کافی می‌دهد و فشار بر روی مهره‌ها را کاهش می‌دهد، می‌تواند به جلوگیری از دیسک کمر کمک کند.

۵- رعایت نحوه خواب: رعایت نحوه خواب در خوابگاه مناسب و با یک بالش مناسب، به جلوگیری از آن کمک می‌کند.

۶- نشستن در حالت درست: نشستن در حالت درست و استفاده از صندلی با پشتیبانی کافی، می‌تواند به جلوگیری از دیسک کمر و عصب سیاتیک کمک کند.

۷- استراحت مناسب: استراحت مناسب و جلوگیری از حرکات نادرست، به جلوگیری از دیسک کمر  و عصب سیاتیک کمک می‌کند.

در کل، پیشگیری از دیسک کمر و عصب سیاتیک به مراقبت از بدن خود و رعایت نحوه‌ی زندگی سالم بستگی دارد. با رعایت این راه‌های پیشگیری، می‌توانید از درد و سوزش ناشی از دیسک کمر و عصب سیاتیک جلوگیری کنید.

زمان مراجعه برای تشخیص دیسک کمر چه موقعی است؟

در صورتی که شما علائمی از دیسک کمر و اعصاب سیاتیک دارید، بهتر است برای تشخیص و درمان مناسب  مراجعه کنید.برخی از علائمی که نشان می‌دهند شما برای درمان مراجعه کنید، عبارتند از:

  • درد شدید در پشت، ران و پا
  • کاهش قدرت عضلات
  • کاهش حس در پا و پشت ران
  • مشکل در حرکت
  • تغییر رنگ پوست
  • درد در کمر و باسن

در هر صورت، هرگز برای تشخیص و درمان دیسک کمر  و عصب سیاتیک به صورت خودسرانه داروهای ضد التهابی استفاده نکنید.

بهترین راه برای درمان دیسک کمر و عصب سیاتیک، مراجعه به کلینیک سلامت پای پردیس است که با توجه به علائم و بررسی های بالینی، به شما درمان مناسبی را تجویز می‌کند.

درمان دیسک و اعصاب سیاتیک

درمان دیسک کمر و عصب سیاتیک

درمان دیسک کمر 

 موثرترین درمان بدون عوارض و غیر جراحی در درمان دیسک کمر و عصب سیاتیک انجام اسکن پا و تشخیص دقیق علت ایجاد کننده دیسک و عصب سیاتیک توسط اسکن پا می باشد. 

پس از  تشخیص دیسک کمر و عصب سیاتیک ، اطلاعات اسکن وارد نرم افزار طراحی کامپیوتری می شود و کفی و صندل طبی متناسب با اطلاعات اسکن پای بیمار طراحی می شود. تا زمانی که دلیل ایجاد کننده دیسک کمر تشخیص داده نشود هیچگاه درمانی برای دیسک کمر و عصب سیاتیک ایجاد نخواهد شد.

با انجام فوت اسکن، دلیل دیسک و عصب سیاتیک پیدا شده و درمان مناسب ایجاد می شود و دیسک و عصب سیاتیک به صورت تخصصی کنترل و درمان می شود.

 اسکن کف پا برای چه کسانی مناسب است؟

 کسانی که به حفظ سلامتی خود و پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با پا اهمیت می دهند. بعضی ازبیماران هم برای سریعتر کردن روند درمان بیماری، کف پای خود را اسکن می کنند و اقدامات درمانی لازم را انجام می دهند.

درمان دیسک و اعصاب سیاتیک

درمان دیسک کمر و عصب سیاتیک

اسکن پا برای موارد چه مواردی لازم است؟

  • کسانی که مشکل دیسک کمر و عصب سیاتیک دارند. 
  • کسانی که زانو درد دارند.
  • کسانی که دچار کمردردهای انتشاری به مفاصل پا هستند.
  • کسانی که به خار پاشنه دارند.
  • افرادی که قوس کف پای شدیدی دارند.
  • افرادی که صافی کف پا دارند.
  • کسانی که مبتلا به بیماری دیابت هستند
  • افرادی طولانی مدت در پاشنه پا احساس درد دارند.
  • کسانی که درد مداوم دراندام‌های تحتانی یا پا دارند.
  • کودکانی که در راه رفتن مشکل دارند

مزایای اسکن کف پا 

  ۱-دارای دقت فوق العاده

  ۲-راحتی بیشتر

  ۳-سرعت بالا

  ۴-کیفیت بالای کفی طبی و بسیار کاربردی

دستگاه فوت اسکن و درمان دیسک کمر 

فوت اسکن یک تکنولوژی پیشرفته و جدید برای تشخیص مشکلات دیسک کمر و عصب سیاتیک است که با استفاده از فناوری اسکن پا و تصاویر رنگی نقاط فشار پاها، با دقت بالایی که دارد مشکلات دیسک و عصب سیاتیک را تشخیص می‌دهد.

این تکنولوژی با استفاده از یک دستگاه اسکنر پیشرفته، تصاویر اسکن فرد را تهیه می‌کند و با تحلیل این تصاویر، مشکلات موجود بیمار را تشخیص می‌دهد. 

درمان دیسک و اعصاب سیاتیک

درمان دیسک کمر و عصب سیاتیک

کلینیک سلامت پای پردیس

با استفاده از تکنولوژی Foot Scan  که جدیدترین و کارامدترین روش برای تشخيص و درمان همزمان مشکلات دیسک کمر و عصب سیاتیک را فراهم می‌ کند.

بنابراین، با مراجعه به کلینیک سلامت پای پردیس و بهره‌گیری از روش‌های درمانی به روز و متنوع در این مرکز، می‌توانید به بهبود دیسک کمر و عصب سیاتیک خود برسید.

کلام آخر

در داشتن دیسک کمر و عصب سیاتیک، مهم است که به بدن خود استراحت کافی بدهید .

دیسک کمر و عصب سیاتیک می تواند باعث شروع دردهای زیادی در بدن شود به همین علت تشخیص و درمان به موقع آن مهم است.

در صورت مبتلا شدن به این عارضه به کلینیک سلامت پای پردیس مراجعه کنید تا اقدامات لازم با توجه به نوع درد برای شما تجویز شود.

برای نوبت گرفتن و راهنمای و مشاوره برای درمان کمر درد با کلینیک سلامت پای پردیس با شماره های زیر نماس حاصل فرمایید.

مرکز تهران: ۰۹۱۲۹۳۷۱۰۸۳

مرکز کرج: ۰۹۳۵۹۵۹۶۳۵۳

۰۲۶۳۲۷۴۶۸۹۰