درمان کمر درد

درمان درد کمر :کلینیک سلامت پای پردیس با استفاده از تکنولوژی Foot Scan، به تشخیص و درمان مشکلات رایج در پا (کمر درد و…)کمک می‌کند.گفته می شود حدود هشتاد درصد مردم دنیا حداقل یک بار کمردرد را تجربه کرده اند.

داشتن مشاغل سنگین، اضافه وزن، بالا رفتن سن و استرس از مهم ترین دلایل ابتلا به کمردرد هستند. دردی که امروزه ابتلای به آن از حدود ۳۰ سالگی برای بسیاری از بیماران آغاز می شود.

کلینیک سلامت پا پردیس با دو شعبه در تهران و کرج آماده خدمت رسانی به مشتریان گرامی جهت درمان دردهای کمر می باشد.

درمان کمر درد

کلینیک سلامت پردیس یکی از معتبرترین کلینیک ها در کرج و تهران ، در زمینه های تشخصیص و درمان درد کمر و سایر دردهای استخوانی و  مفصلی آماده ارائه خدمات می باشد.ما در این کلینیک به به عزیزانی که از این عارضه کمر درد رنج می برند بهترین درمان غیر جراحی را توصیه می کنیم.
درمان کمردرد

درمان کمردرد

کمر درد چیست؟

کمر درد یکی از دردهای رایج مفصلی است . ممکن است هر فردی در زندگی خود آن را چندین بار تجربه کرده باشد. کمر درد به علت بیماری در ساختاری که در کمر قرار گرفته ایجاد می شود .دومین بیماری شایع کمر درد است و اکثریت مردم به علت تغییردر سبک زندگی و ماشینی شدن به آن دچار می شوند.
علائم کمردرد ممکن است شامل درد در ناحیه کمر باشد که در صورتیکه اعصاب سیاتیک را هم درگیر کرده باشد میتواند درد در ناحیه لگن و کشاله ران ایجاد کند و در صورتیکه شدت پیدا کند میتواند در زانو ، ساق پا، کف پا و حتی انگشتان پا نیز درد ایجاد کند. کمردرد می‌تواند به شکل حاد یا مزمن باشد و در بعضی از موارد ممکن است باعث محدودیت حرکت فرد شود.
کمر انسان ساختارپیچیده ای دارد که از ماهیچه‌ها ، تاندون‌ها ، دیسک ها و استخوان ها تشکیل شده است در کمر انسان اعصاب کمری قرار گرفته است که این اعصاب از نخاع خارج شده و به داخل اندام های پایینی می روند. کمر انسان شامل ۵ مهره است و درهرمهره ساختمان غضروف مانندی به نام دیسک کمری قرار گرفته اند. پس با وجود این مهره هاست که ما می‌توانیم به راست و چپ، عقب و جلو حرکت کنیم.

 انواع کمردرد 

کمردرد در دو نوع است: حاد و مزمن
۱٫ کمر درد حاد: کمر درد حاد کوتاه مدت است و به داروی خاصی هم احتیاجی ندارد و با رعایت  و انجام درمان بهبودی حاصل می شود.
۲٫کمر درد مزمن: اما اگر کمر درد ادامه دار باشد، کمر درد مزمن است و نیاز به درمان کاملتری دارد.
درمان کمردرد

درمان کمردرد

دلایل ایجاد کمردرد

کمردردها بیشتربه دلیل رفتارهای نادرست مانندحرکت های نامناسب حین ورزش، بلند کردن اجسام سنگین، پرت شدن از بلندی و … ایجاد می شود و ممکن است درد در ناحیه کمر را ایجاد کند.

از جمله دلایل کمردرد:

 نشستن نادرست/ بلند کردن اجسام سنگین/ خوابیدن نامناسب/  انجام فعالیت های سنگین/ انجام ورزش حرفه ایی/ سقوط از بلندی/ آسیب ستون فقرات/ حمل کوله ‌پشتی سنگین/ کفش نامناسب/ چاقی/ آرتروز/ دلایل ژنتیکی/ صافی کف پا

علائم کمردرد

می توان علاوه بردرد در ناحیه کمر به این علائم نیز اشاره کرد:
۱-درد در ناحیه کمرکه حتی با دراز کشیدن نیز و استراحت کردن  آرام نگیرد.
۲-درد درقسمت کمر تا جایی که فرد را از خواب بیدار کند.
۳-درد در پا هنگامی که تا زیر زانو ادامه داشته باشد.
۴-هنگامی که ضربه ای به کمروارد شده و باعث آسیب دیدگی می شود.
۵-بی حسی در اطراف اندام‌های تناسلی، دور باسن و مقعد

شایع ترین دلایل کمردرد

۱ – آسیب رسیدن به بافت نرم عضلات یا رباط هایی که ستون فقرات را پشتیبانی می کنند.
۲ – بیماری های ژنتیکی مانند صافی کف پا
۳ – آسیب بافت نرم
۴ – هنگامی که عضله ها در قسمت پایینی کمر زیاد مورد استفاده قرار می گیرند، یا خیلی کشیده می شوند ، یا رباط ها بیش از حد کشیده یا پاره می شوند ، التهاب ایجاد می شود. التهاب می تواند باعث گرفتگی عضلات  شود. خود گرفتگی می تواند منجر به درد شود.

علت درد کمر هنگام بلند شدن از زمین

یکی از دلایل رایج برای درد کمر، نشستن در حالت نامناسب است. وقتی که به طور خمیده هستیم، فشار به دیسک‌ها وارد می‌شود. دیسک‌ها بالشتک‌هایی پر از مایع هستند که وظیفه حفظ مهره‌ها را دارند و از مهره ها در برابر ساییدگی محافظت می‌کنند. نشستن در حالت خمیده ممکن است وضعیت فرد را بدتر کند.
سیاتیک
این موضوع به بحث درباره سیاتیک اعصاب می‌پردازد که از پایین ستون فقرات تا پا عبور می‌کند. این مشکل ممکن است به علت شرایط مختلف از جمله بیرون زدگی یا فتق دیسک در ستون فقرات ایجاد شود. درد می‌تواند به هر شکلی باشد، از حس درد غیر قابل توصیف تا حس شبیه یک شوک الکتریکی. نشستن برای مدت طولانی می‌تواند این درد را بدتر کند، اما معمولاً تنها در یک طرف بدن حس می‌شود.
فتق دیسک
درد در ناحیه کمر، یکی از اولین علایم فتق دیسک است که در آن فشار بر روی دیسک منجر به خروج آن از شکل معمول می‌شود. این فشار باعث اعمال فشار بر روی نخاع و اعصاب کمر می‌شود که علایمی همچون درد و بی حسی را در ناحیه مورد نظر ایجاد می‌کند. علاوه بر سن بالا، سایر عواملی مانند زمین خوردن، بلند کردن اشتباه و تکراری، نیز می‌توانند منجر به فتق دیسک شوند.
فشار عضلانی
کشیدگی عضلانی در قسمت تحتانی کمر، همچنین به عنوان کشیدگی کمر شناخته می‌شود. در حالی اتفاق می‌افتد که حالت کمر خود را بیش از حد درست کنید یا بچرخانید. در این حالت، ممکن است دردی را تجربه کنید که تا باسن امتداد دارد اما پاها درگیر نمی‌شوند. همچنین، فشاری بر روی کمر وجود دارد که باعث سفت شدن و محدود شدن حرکت کمر می‌شود. اکثر افراد در طی یک ماه بهبود می‌یابند، اما اگر به دلیل وضعیت ناصحیح نشستن و اقدامات لازم برای اصلاح آن را انجام ندهید، ممکن است به یک مشکل دائمی تبدیل شود. برای بهبودی و جلوگیری از تکرار این مشکل، کاهش فشار در نواحی تحتانی کمر و انجام تمرینات کمری مناسب اهمیت دارد.
وضعیت بدن
حفظ وضعیت مناسب در هنگام نشستن یا ایستادن می‌تواند به درمان کمردرد کمک کند. خم شدن بیش از حد به جلو یا به عقب می‌تواند مشکلات را ایجاد کند. حتی اگر کمردرد به دلیل وضعیت نامناسب بدن ایجاد نشده باشد، باعث شدت بیشتر آن شده و بدتر شود.
درصورت وجود درد در ناحیه کمر می توانید به کلینیک سلامت پا پردیس مراجعه کنید و زیر نظر درمانگران این مجموعه برای بهبود درد خود، از درمان های مناسبی استفاده کنید.

پیشگیری از کمر درد

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، با رعایت و انجام کارهای مناسب می شود از ایجاد کمردرد جلوگیری کرد.

 روش های پیشگیری بیماری :

۱-ورزش کردن

۲-نشستن و بلند شدن مناسب

۳-پوشیدن کفش مناسب

۴-بلند کردن اجسام به طور صحیح

۵-رعایت رژیم غذایی و کاهش وزن

درمان کمردرد

درمان کمردرد

درمان کمردرد

بهترین و موثرترین درمان غیر جراحی و بدون عوارض در کمردرد انجام اسکن پا و تشخیص دقیق علت ایجاد کننده کمردرد توسط اسکن می باشد .
پس از  تشخیص علل ایجاد کننده کمردرد ، اطلاعات اسکن وارد نرم افزار طراحی کامپیوتری دستگاه اسکن می شود و کفی و صندل طبی متناسب با اطلاعات اسکن پای بیمار طراحی و مراحل ساخت کفی یا صندل طبی بدون دخالت دست با کامپیوتر انجام خواهد شد .
تا زمانی که دلیل ایجاد کننده کمردرد تشخیص و درمان نشود هیچگاه درمانی برای کمردرد ایجاد نخواهد شد.
با این طراحی کامپیوتری،  دلیل کمردرد پیدا شده و درمان می شود و درد کمربصورت کامل کنترل خواهد شد.

اسکن کف پا برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به حفظ سلامتی خود و پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با پا اهمیت می دهند. بعضی از  بیماران هم برای سریعتر کردن روند درمان بیماری، کف پای خود را اسکن می کنند و اقدامات درمانی لازم را انجام می دهند.

اسکن پا برای موارد چه مواردی لازم است؟

۱٫ کسانی که دچارکمردردهای انتشاری به مفاصل پا هستند.
۲٫ کسانی که خار پاشنه دارند.
۳٫ افرادی که قوس کف پای شدیدی دارند.
۴٫ افرادی که صافی کف پا دارند.
۵٫ کسانی که مبتلا به بیماری دیابت هستند
۶٫ افرادی طولانی مدت در پاشنه پا احساس درد دارند.
۷٫ کسانی که درد مداوم در اندام‌های تحتانی یا پا دارند.
۸٫ کودکانی که در تعادل و راه رفتن مشکل دارند.
۹٫ افرادی که زیاد می‌ایستند.
درمان کمردرد

درمان کمردرد

مزایای اسکن کف پا

   ۱-دارای دقت فوق العاده
   ۲-راحتی بیشتر
   ۳-سرعت بالا
   ۴-کیفیت بالای کفی و صندل طبی

درمان کمردرد با دستگاه فوت اسکن

فوت اسکن درد کمر یک تکنولوژی پیشرفته برای تشخیص مشکلات درد کمر است که با استفاده از فناوری اسکن پا و تصاویر رنگی نقاط فشار پاها، با دقت بالایی مشکلات درد کمر را تشخیص می‌دهد. این تکنولوژی با استفاده از یک دستگاه اسکنر پیشرفته، تصاویر اسکن فرد را تهیه می‌کند و با تحلیل این تصاویر، مشکلات موجود بیمار را تشخیص می‌دهد.
استفاده از فوت اسکن  در تشخیص مشکلات درد کمر از جمله امراض فشاری دیسک، انحنای کمر، ستون فقراتی، تشدید دردهای عضلانی، ریزش ستون فقراتی و … موثر است.
فوت اسکن در تشخیص علل ایجاد کننده درد کمر بسیار موثر است و به دلیل دقت بالایی که دارد، می‌تواند برای تشخیص مشکلات درد کمر، به جای روش‌های سنتی مورد استفاده قرار گیرد.
درمان کمردرد

درمان کمردرد

در کلینیک سلامت پای پردیس

با استفاده از تکنولوژی Foot Scan کارامدترین روش برای تشخيص و درمان همزمان مشکلات کمر فراهم می‌شود.
بنابراین، با مراجعه به کلینیک سلامت پای پردیس و بهره‌گیری از روش‌های درمانی  این مرکز، می‌توانید به بهبود درد کمر خود برسید.

کلام آخر

کمردرد می تواند باعث شروع دردهای زیادی در بدن شود به همین علت کمردردهای خود را ساده نگیرید و در صورت مبتلا شدن به این عارضه به کلینیک سلامت پای پردیس مراجعه کنید تا اقدامات لازم باتوجه به نوع کمردرد و دلیل ایجاد کننده آن برای شما انجام شود.
برای نوبت گرفتن و راهنمای و مشاوره برای درمان کمر درد با کلینیک سلامت پا ی پردیس با شماره ها ی زیر تماس حاصل فرمایید .

مرکز تهران: ۰۹۱۲۹۳۷۱۰۸۳

مرکز کرج: ۰۹۳۵۹۵۹۶۳۵۳

۰۲۶۳۲۷۴۶۸۹۰