درمان انحراف زانو در تهران

درمان انحراف زانو در تهران

انحراف زانو، یکی از شایع‌ترین مشکلات سلامت پا است که می‌تواند بر روی کیفیت زندگی فرد تأثیر منفی بگذارد. در کلینیک سلامت پا پردیس، تیم متخصصان و متخصصان ما متعهد به ارائه بهترین خدمات درمانی برای افرادی هستند که با مشکل انحراف زانو روبه‌رو شده‌اند.
با توجه به تخصص و تجربه تیم پزشکان ما، درمان انحراف زانو در کلینیک سلامت پا پردیس در تهران و کرج به صورت چند مرحله‌ای صورت می‌پذیرد.

ابتدا تحلیل و تشخیص دقیقی از وضعیت زانو و انحراف آن انجام می‌شود. سپس به بررسی علل واقعی این مشکل پرداخته و طرح درمانی مناسب برای هر فرد تنظیم می‌شود.

انحراف زانو در تهران

 انحراف زانو یا شکاف زانو به وضعیتی اشاره دارد که زانو به طور غیر معمولی یا غیر طبیعی از محور بدن انحراف یا خم می‌کند. این وضعیت ممکن است در طولی بار ایجاد شده باشد، مانند یک صدمه یا ضربه، یا به عنوان نتیجه‌ای از عواملی مانند عملکرد غلط عضلات و پاها، نقشه بازی ضعیف یا عوارض برخی بیماری‌ها.

درمان انحراف زانو

درمان انحراف زانو و مفاصل تحتانی بدن

بحث‌های ارتوپدی عموما به سمت بحث‌های بیومکانیک بدن، محورهای اندام، گرانیگاه بدن، نقطه ثقل بدن و تکیه‌گاه بدن هدایت می‌شوند. یکی از عوامل مهم در تعادل بدن قوانین فیزیکی است که نیروهایی که بر بدن اعمال می‌شوند را در نواحی مختلف و به صورت توازن مشخصی توزیع می‌کند.
هنگامی که این توازن بشکند وزن بیشتری بر روی یک سمت بدن به عهده می‌گیرد و نیروی اضافی به سمت دیگری مانند مفصل وارد می‌شود، که ممکن است منجر به بروز بیماری‌های مفصلی مثل آرتروز شود.

لذا می‌توان بهبود این وضعیت را با بهینه سازی و تعادل مناسب بدن ایجاد کرد.
بیماری تخریب‌شونده مفاصل، ممکن است به دلیل عدم تقسیم وزن متناسب بر روی سطح مفاصل رخ دهد. به عنوان مثال، در مفصل زانو، وزن بدن به طور طبیعی به نسبت ۷۰ تا ۹۰ درصد به سمت داخل تقسیم می‌شود.
اما هرچقدر که تغییراتی در این تقسیم و وزن بیشتری به سمت داخل یا خارج بر روی مفصل اعمال شود و آن را از حالت طبیعی خارج کند، ممکن است به فرسایش و آسیب مفصل منجر شود. همچنین، این وضعیت ممکن است زشت و خمیده به صورت پرانتزی یا ایکس در بدن را ایجاد کند، که برخی بیماران احساس نکردن راحتی زیباییکی نیز داشته باشند.

مشکلاتی که با انحراف زانو ایجاد می شود.

انحراف و کج شدن زانو مشکلات متعددی در بیماری ایجاد می‌کند. هرچه انحراف زانو شدیدتر باشد، تعداد مشکلات نیز بیشتر می‌شود.
از جمله مشکلات ناشی از این عارضه عبارتند از:
• وارد شدن فشار بیشتر بر زانوها
• ملتهب شدن زانوها در اثر تحمل فشار مضاعف
• ناهماهنگ بودن زانوها
• بی ثباتی و ناپایداری زانو
• سفت شدن و خشکی زانو
• احساس درد و کاهش دامنه حرکتی
• بد شکلی و بدفرمی پاها
• توانایی نداشتن در حفظ تعادل
• شنیده شدن صدا از مفصل زانو

درمان انحراف زانو و مفاصل

با توجه به تحلیل و بررسی جزئیات درمان انحراف زانو و مفاصل تحتانی بدن، بسیاری از افراد مطرح سؤالات مربوطه دارند. مراجعه کننده معمولا یک دفورمیتی (اختلال شکلی) در ناحیه ساق، زانو، مفصل، مچ پا یا در کل اندام تحتانی دارد.
ما بر اساس معیارهایی مانند محور آناتومیک، محور دینامیک و محور کلی بدن، یک طول کاملی از نقاط مفصل سه‌مفصلی بیمار تعیین می‌کنیم. برهمین اساس این انحراف را می توان با روش های از جمله فوت اسکن در کلینیک سلامت پا پردیس تشخیص و درمان کرد.

درمان انحراف زانو

نحوه تشخیص انحراف زانو در تهران

شکل و فرم پاها انحراف زانو را نشان می‌دهد و با مراجعه به کلینیک سلامت پا پردیس و با ویزیت یک متخصص ، می‌توان ناهنجاری و کجی زانو را تشخیص داد. برای بررسی میزان عوارض انحراف زانو، پزشک معالج شرح کاملی از وضعیت بیمار در حالت‌ها و فعالیت‌های مختلف دریافت می‌کند. سپس با انجام حرکات کششی بر روی پاهای بیمار و مشاهده راه رفتن او، شدت کجی زانو را تخمین می‌زند.
در مراحل بعدی، برای تشخیص دقیق‌تر از فوت اسکن و اسکنرهای پا استفاده می‌کنند. استفاده از این روش‌ رایج و دقیق برای تشخیص این مشکل است. همچنین نوع انحراف زانو نیز در این فرآیند تشخیص داده می‌شود.

درمان انحراف زانو در تهران

• درمان انحراف زانو در کودکان
• درمان انحراف زانو در بزرگسالان
درمان انحراف زانو در کودکان: برای درمان انحراف زانو در کودکان و نوجوانان، بهتر است آنها در همان سنین مورد بررسی قرار بگیرند.بنابراین، والدین اگر مشاهده کردند که فرزندشان دارای حالت پرانتزی یا ضربدری در زانو دارد، می توانند به کلینیک سلامت پا پردیس در تهران مراجعه کنند. برای بررسی این موضوع، پزشکان در این مجموعه باید اقدامات زیر را انجام دهد:
۱٫ معاینه زانوها
۲٫ معاینه مچ پا
۳٫ بررسی صاف بودن یا صاف نبودن کف پا
۴٫ معاینه لگن کودک
همه این ها جز معاینه های فیزیکی پزشک قرار می گیرد همچنین با استفاده از اسکن پا می توان شدت عارضه را تشخیص داد.
با اسکن کف پا و تشخیص نوع انحراف زانو ، درمان آن می تواند از طریق استفاده از کفی های طبی مناسب صورت گیرد.
درمان انحراف زانو در بزرگسالان: درباره اهمیت زیبایی در بالغین و نوجوانان، به خصوص خانم ها، می توان گفت که نیاز به ارتقای زیبایی و ظاهر خود در این دوران بسیار برجسته است. استفاده از کفی های طبی و صندل های مخصوص ساخته شده در کلینیک سلامت پا پردیس می توند به درمان انحراف زانو کمک کند.

مرکز درمان انحراف زانو

بهترین مرکز درمان انحراف زانو

درمان انحراف زانو در کلینیک سلامت پا پردیس بسته به شدت و علل مشکل انجام می شود.
با تلاش بی وقفه و تمرکز بر توجه به نیازهای هر فرد، ما در کلینیک سلامت پا پردیس در تهران بهترین خدمات را به بیماران خود ارائه می‌دهیم. برای برسی و ویزیت می توانید به شعبه ما در تهران و کرج مراجعه کنید.
آدرس کلینیک سلامت پا پردیس: تهران، زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، روبروی مجتمع تجاری پالادیوم، ساختمان پیراسته، طبقه ۴، واحد ۴۱ مراجعه نمایید. تلفن تماس و نوبت دهی ۰۹۱۲۹۳۷۱۰۸۳ می باشد.
آدرس کلینیک سلامت پا پردیس: کرج ، چهارراه طالقانی، به سمت میدان سپاه، روبروی داروخانه هلال احمر، ابتدای بلوار قائم، ساختمان جهان نما، طبقه ۵، واحد ۱۵ مراجعه نمایند. تلفن های تماس و نوبت دهی ۰۹۳۵۹۵۹۶۳۵۳ و ۰۲۶۳۲۷۴۶۸۹۰ می باشد.