درمان کف پاصاق

درمان صافی کف پا در کرج : کلینیک سلامت پا پردیس یکی از معتبرترین و با تجربه ترین کلینیک ها است که ، با جدیدترین روش ها در زمینه های تشخیص و درمان صافی کف پا، درد زانو ، درد کمر و سایر دردهای استخوانی و مفصلی آماده ارائه خدمات می باشد به شما عزیزان می باشد.

درمان صافی کف پا در کرج

صافی کف پا به حالتی گفته می‌شود که در آن کف پای فرد به صورت کاملاً صاف و بدون قوس قرار می‌گیرد. صافی کف پا یک نوع عارضه است که در آن بیمار فاقد قوس استاندارد در ناحیه کف پا است.

قوس کف پا باعث می شود که نیروهایی که از طرف زمین به بدن وارد می شود، کاهش پیدا کنند و همه نیروها به مفاصل بدن وارد نشوند.
بنابراین در افرادی که فاقد قوس کف پا هستند و اصطلاحاً دچار صافی کف پا هستند، ممکن است در دراز مدت عوارض زنجیره واری در همه مفاصل بدن مشاهده شود.

درمان صافی کف پا

مشکل صافی کف پا از کجا می آید؟

این مساله اغلب مادرزادی است و به بیماری نرمی مفاصل هم شهرت دارد.

نرمی مفاصل در ناحیه کف پا باعث می شود که قوس کف پا در زمان ایستادن روی پا از بین برود.

همچنین تشکیل نشدن کامل یک یا دو استخوان در ناحیه مچ و کف پا و یا چسبیدن آنها به یکدیگر به صورت مادرزادی نیز در تشکیل نشدن قوس کف پا مؤثر است.

علت ایجاد صافی کف پا

عواملی که ممکن است باعث بروز صافی کف پا شوند عبارتند از:

۱-فشار و تحریک مکرر: استفاده از کفش‌های تنگ و نامناسب یا ایستادن و راه رفتن طولانی مدت می‌تواند باعث تحریک و فشار مکرر بر روی مفاصل کف پا شود و در نتیجه به افزایش صافی کف پا منجر شود.

۲-عوامل وراثتی: دلیل اصلی ایجاد کننده صافی کف پا وراثت است. که به صورت ژنتیکی از والدین به فرزندان منتقل می شود
۳-عوامل سنی: با پیر شدن، پوست کف پا نرمی خود را از دست می‌دهد و احتمال بیشتر شدن صافی کف پا افزایش می‌یابد.
۴-اضافه وزن: افزایش وزن می‌تواند باعث فشار بیشتر بر روی مفاصل کف پا شده و در نتیجه به افزایش صافی کف پا منجر شود.
۵-نوع کفش: استفاده از کفش‌هایی با تنظیمات نامناسب مانند کفش‌های بی‌تهویه، تنگ و بسته، می‌تواند باعث تحریک و فشار بر روی مفاصل کف پا شده و در نتیجه به افزایش صافی کف پا منجر شود.

عوارض کف پای صاف و افتادگی قوس پا چیست؟

صافی کف پا می تواند باعث افتادگی قوس پا شود. در این حالت، قوس پا که قسمت پشتی پا و قسمت زیرین پا را به هم متصل می‌کند، کاهش می‌یابد و پا به شکل صاف و باارتفاع کمتر قرار می‌گیرد.

این عوارض ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی مانند درد و تورم در پا، درد کمر ، درد در زانو و درد ساق پا و کف پا و ایجاد تنش در عضلات پا شود.
همچنین، صافی کف پا ممکن است به علت فشار بیشتر بر روی مفاصل کف پا در طول روز، درد و تحریک کف پا را نیز ایجاد کند.

این ممکن است منجر به تورم و التهاب مفاصل کف پا شود که باعث ایجاد مشکلاتی مانند درد کف پا و ساق پا ، ایجاد درد در زانو و کمر بشود.برای درمان صافی کف پا می توانید به کلینیک سلامت پای پردیس مراجعه کنید.

درمان صافی کف پا در کرج, درمان صافی کف پا در تهران

انواع صافی کف پا

دو نوع صافی کف پا وجود دارد: صافی کف پای قابل انعطاف و صافی کف پای غیرقابل انعطاف

۱- صافی کف پای قابل انعطاف

در این نوع از صافی کف پا، این افراد وقتی سرپا می ایستند، کف پایشان صاف است ولی وقتی روی پنجه پا قرار می گیرند، قوس کف پا تشکیل می شود.
صافی کف پای قابل انعطاف در بسیاری مواقع زمینه خانوادگی دارد.
یعنی برادر و خواهران یا فرزندان یا یکی از والدین فرد هم این حالت را دارند .
صافی کف پای بسیاری از بزرگسالانی که از دوران کودکی کف پایشان به طور انعطاف پذیر صاف بوده است، عارضه ای ارثی و مرتبط با شل بودن عمومی رباطها (لیگامان ها) است. مفصل های سراسر بدن، و نه فقط پای این افراد، معمولا از انعطاف‌پذیری و قابلیت حرکت بسیاربالایی برخوردار است.

۲- صافی کف پای غیرقابل انعطاف

گاهی اوقات صافی کف پا قابل انعطاف نیست به این معنا که وقتی پای بیمار روی زمین نیست هم قوس کف پا دیده نمی شود و یا موقعی که شست پای بیمار به بالا می رود هم قوس کف پا ایجاد نمی شود. به این نوع از بیماری صافی کف پای غیر قابل انعطاف یا ریجید Rigid flat foot می گویند.

این نوع صافی کف پا هم نیاز به توجه و درمان دارد. گاهی اوقات صافی کف پا همراه با سفت شدن تاندون آشیل است که در این مواقع درمانگر دقت بیشتری به وضعیت صافی کف پا می کند.
صافی کف پا از نوع قابل انعطاف بسیار شایعتر از نوع غیر قابل انعطاف یا ریجید است و در هر دومل صافی نیاز به درمان سریع دارد .

روش تست صافی کف پا

روش تشخیص صافی کف پا در کرج

امروزه با پیشرفت علم، روش دقیقی جایگزین روشهای معمول تهیه اثر پا شده که موسوم است به اسکن کف پا.
اسکن کف پا دارای صفحه ای است که بیمار روی آن میایستد و خود این دستگاه بر اساس فشاری که پا بر صفحه حساس آن وارد کرده است، میتواند اثر پای بیمار و نیز میزان صاف بودن کف پا را تعیین کند.
هر فرد میتواند با مراجعه به مراکز تخصصی و انجام این اسکن از میزان صافی کف پایش مطلع شود.
البته اکثر پزشکان مجرب، صافی کف پا را تنها با مشاهده ایستادن و راه رفتن بیمار و معاینه کف پا تشخیص می دهند اما میزان دقیق صافی پا با اسکن مشخص خواهد شد .

روش تست صافی کف پا

برای بررسی کف پای صاف، فرد باید روی میز صاف قرار بگیرد و پزشک پشت بیمار بایستد و پایی را که روی زمین قرار گرفته بررسی کند،یا اینکه بیمار پای خود را کج کرده و این معاینه از جلو انجام شود. اگر همه پا کاملا روی زمین قرار گرفته باشد این پا به اصطلاح صاف است.

صافی می‌تواند مشکل دیگری هم ایجاد کند و آن این است که تاندون آشیل بیمار به بیرون انحراف پیدا کرده است و طرف داخل پا که باید قوس داشته باشد کاملا روی زمین خوابیده است بنابراین این دو قسمت باید با هم بررسی شود. ۹۵ درصد کودکانی که به دنیا می‌آیند صافی کف پا دارند .

بیشتر بخوانید: صافی کف پا چیست و درمان آن چگونه است؟

آیا ورزش کردن می‌تواند باعث بروز صافی کف پا شود؟

ورزش کردن به صورت معمولی می‌تواند عاملی در بروز صافی کف پا نباشد، اما در برخی موارد می‌تواند به عنوان یک عامل فشار و تحریک مکرر بر روی مفاصل کف پا مطرح شود و در نتیجه باعث افزایش صافی کف پا شود.
ورزش هایی مانند دویدن، پرش، والیبال و بسکتبال که شامل تحریک و فشار مکرر بر روی مفاصل‌ پا هستند، می‌توانند باعث تحریک مفاصل و در نتیجه افزایش صافی کف پا شوند.

اما این مسئله به عوامل دیگری مانند نوع کفش‌های استفاده شده، سطح ورزش، تعداد و مدت زمان تمرین و شرایط مفاصل فرد بستگی دارد.
به طور کلی، ورزش کردن به صورت معمولی و با استفاده از کفش‌های مناسب و در شرایط صحیح، احتمال افزایش صافی کف پا را کاهش می‌دهد.

انواع صافی کف پا

درمان صافی کف پا در تهران

در کلینیک سلامت پا پردیس با استفاده از تکنولوژی اسکن پا که موثرترین روش غیر جراحی است برای درمان صافی کف پا از آن استفاده می شود.

در این روش، با اطلاعات بدست آمده از اسکن پای بیمار ، دلیل ایجاد کننده درمان صافی کف پا تشخیص داده خواهد شد و کفی طبی متناسب با شرایط و دلایل ایجاد کننده درمان کف پا بیمار طراحی و ساخته خواهد شد.
با مراجعه به کلینیک سلامت پای پردیس برای درمان صافی کف پا در تهران می‌توانید با استفاده از روش های جدید و به روز به درمان صافی کف پا خود برسید.آدرس کلینیک سلامت پا پردیس: تهران، زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، روبروی مجتمع تجاری پالادیوم، ساختمان پیراسته، طبقه ۴، واحد ۴۱ مراجعه نمایید. تلفن تماس و نوبت دهی ۰۹۱۲۹۳۷۱۰۸۳ می باشد.

درمان صافی کف پا در کرج

بهترین روش‌ تشخیص و درمان برای صافی کف پا استفاده از دستگاه فوت اسکن است که با استفاده از اطلاعات بدست آمده از طریق اسکن کف پا را انجام می‌ دهد. افرادی که دچار عارضه کف پای صاف شده اند می توانند برای درمان به شعبه ما در تهران مراجعه کنند.
آدرس کلینیک سلامت پا پردیس: کرج ، چهارراه طالقانی، به سمت میدان سپاه، روبروی داروخانه هلال احمر، ابتدای بلوار قائم، ساختمان جهان نما، طبقه ۵، واحد ۱۵ مراجعه نمایند. تلفن های تماس و نوبت دهی ۰۹۳۵۹۵۹۶۳۵۳ و ۰۲۶۳۲۷۴۶۸۹۰ می باشد.

برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با مرکز تخصصی درمان درد ساق پا در کرج و در تهران کلیک کنید.