آرتروززانو

امروزه یکی از شایع ترین بیماری هایی که اغلب سالمندان و در مواردی جوانان را درگیر کرده، آرتروز زانو است. آیا شما هم دچار زانو درد های مزمن می شوید؟ آیا از التهاب و تورم و خشکی زانوی خود رنج می برید؟ یکی از بهترین مراکز درمان آرتروز زانو در تهران ، مرکز تخصصی فوت اسکن پردیس است. در این مقاله قصد داریم با روش های درمان آرتروز زانو و همچنین علائم آرتروز زانو آشنا شویم تا بهترین درمان آرتروز زانو را شروع کنیم.

درمان آرتروز زانو در تهران

درمان آرتروز زانو

کلینیک سلامت پا پردیس با سابقه درخشان و طولانی به عنوان نخستین مرکز تخصصی اسکن پا در تهران مفتخر به ارائه خدمات اسکن کامپیوتری پا و درمان غیر جراحی در آرتروز زانو، صافی کف پا، انحراف زانو، زانو ضربدری و پرانتزی، درمان خار پاشنه و میخچه، درمان درد ساق پا و کف پا، درمان انحراف مفصل مچ پا  می باشد.

این کلینیک مجهز به جدیدترین و مدرن ترین دستگاه های اسکنر پا با تکنولوژی کشور آلمان می باشد و آماده خدمت گذاری با استفاده از جدیدترین روش های تشخیصی و درمانی است.

آرتروز زانو در تهران

آرتروز زانو بیماری ای است که باعث تخریب و از بین رفتن مفصل های زانو می شود. این بیماری معمولا با بالا رفتن سن افراد بیشتر می شود، به همین علت نام دیگر آن آرتریت پیری است. اگر درد آرتروز خیلی شدید باشد و باعث ناتوانی در حرکات روزمره باشد، پزشک ممکن است عمل جراحی را به شما پیشنهاد کند. البته این جراحی همانند دیگر جراحی ها ، خطرات و عوارض احتمالی خود را دارد. روش های درمانی دیگری غیر از جراحی نیز وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.

آرتروز زانو

علائم آرتروز زانو

نشانه‌های آرتروز زانو ممکن است شامل موارد زیر باشد:

۱- زانو درد مزمن که باعث محدود شدن حرکات زانو می شود.

۲- از دست دادن انعطاف پذیری زانو

۳- آب آوردن زانو

۴- احساس خشکی و سفتی مفاصل زانو

۵- حس ساییده شدن و شنیدن صدا از زانو هنگام حرکت

۶- تورم و التهاب مفاصل زانو

۷- ناتوانی در انجام حرکات و خم و راست کردن زانو

۸- ضعف عضلات اطراف زانو

۹- تغییر شکل دادن زانو

انواع روش ها درمان آرتروز زانو

بیشتر بخوانید: مرکز درمان درد کمر

عالت ایجاد آرتروز زانو

آرتروز زانو یک بیماری مفصلی است که در آن غضروف زانو تخریب و سایش می‌شود. عوامل مختلفی ممکن است باعث ایجاد آرتروز زانو شوند که شامل:

۱-پیری:

با پیر شدن، غضروف زانو تخریب و سایش پذیرتر می‌شود و عمر فعالیت آن کاهش می‌یابد.

۲-چاقی:

چاقی و اضافه وزن ممکن است باعث افزایش فشار بر روی زانو شوند که باعث تخریب غضروف و ایجاد آرتروز زانو می‌شود.

۳- آسیب‌های ورزشی:

آسیب‌های ورزشی مانند شکستگی، ترک و ضربه به زانو می‌توانند باعث آسیب به غضروف و استخوان‌های زانو شوند که ممکن است در نهایت باعث ایجاد آرتروز زانو شوند.

۴- بیماری‌های مزمن:

برخی بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، دیابت و سایر بیماری‌های مرتبط با التهاب مفصل می‌توانند باعث تخریب غضروف زانو شوند و باعث ایجاد آرتروز زانو شوند.

نارسایی عضلات پیرامون زانو

۵- نارسایی عضلات پیرامون زانو:

عدم تقویت عضلات پیرامون زانو و عدم حفظ استحکام و پایداری آنها می‌تواند باعث افزایش فشار بر روی زانو و تخریب غضروف شوند که در نهایت باعث ایجاد آرتروز زانو می‌شود.

۶- عوامل ژنتیکی:

برخی افراد به دلیل وجود عوامل ژنتیکی، از جمله ترکیب ژنتیکی زانو(ساختار زانو که بصورت ارثی در فرد از بدو تولد ایجاد شده و عامل اصلی ایجاد آرتروز زانو می باشد) در معرض ایجاد آرتروز زانو هستند.

۷- عوامل دیگر:

برخی عوامل دیگر مانند عدم مصرف کافی ویتامین D و کلسیم، سابقه‌ی عفونت‌های مفصلی، مصرف برخی داروها و موارد دیگر نیز ممکن است باعث ایجاد آرتروز زانو شوند.

مراجعه به موقع برای درمان آرتروز زانو چه مزایای به همراه دارد:

۱. تشخیص درست: تشخیص صحیح و به موقع آرتروز زانو بسیار حائز اهمیت است. این تشخیص اولین گام موثر در درمان بیماری آرتروز زانو می‌باشد.
۲. درمان مناسب: درمانگر آرتروز زانو با مشاوره و بررسی دقیق، برنامه درمانی مناسب و شخصی‌سازی شده را برای بیماران تدوین می‌کند. این درمان شامل مصرف داروها و توصیه به تغییرات در سبک زندگی می‌شود.
۳. مشاوره صحیح برای تغییر سبک زندگی: تراپیست آرتروز زانو نه تنها درمان‌های پزشکی را توصیه می‌کند بلکه مشاوره‌های مرتبط با تغییر سبک زندگی از جمله تغذیه مناسب، فعالیت‌های ورزشی، و تکنیک‌های مدیریت درد را نیز ارائه می‌دهد.
۴. پیگیری وضعیت بیمار: تراپیست آرتروز زانو پس از درمان، بیمار را ترک نمی‌کند و با برنامه‌های پیگیری مداوم و جلسات ویزیت معین، از پیشرفت وضعیت بیمار اطمینان حاصل می‌کند. این پیگیری بسیار مهم است تا بیمار بتواند زندگی فعال خود را ادامه دهد.
عوارضی که عدم مراجعه به موقع برای درمان آرتروز زانو برای شما به وجود می‌آید:
۱. صرف هزینه زیاد: عدم مراجعه به موقع به دکتر آرتروز زانو ممکن است منجر به افزایش هزینه‌ها شود. در صورت مشاهده نشانه‌های اولیه، درمان‌های مانند دارو درمانی و ورزش می‌توانند به شما کمک کنند. اگر تعلل کنید، ممکن است نتایج زیان باری را به همراه داشته باشد.
۲٫ ناتوانی از انجام امور روزانه: آرتروز زانو، اگر پیشرفت کند، می‌تواند به ناتوانی از انجام فعالیت‌های روزانه مثل پیاده‌روی یا ورزش منجر شود. مراجعه به موقع به دکتر آرتروز زانو می‌تواند از پیشرفت بیماری جلوگیری کند و به شما امکان ادامه زندگی عادی را باز کند.

درمان آرتروز زانو بدون جراحی

قبل از مراجعه به تراپیست زانو، اقدامات زیر را می‌توانید انجام دهید:

۱- مصرف داروهای مسکن: داروهای مسکن بدون نسخه ممکن است به طور موقت درد زانو را تسکین دهند. اما استفاده منظم از این داروها برای کاهش درد باید زیر نظر پزشک باشد تا از عوارض جانبی جلوگیری شود.
۲-احتیاط‌ها برای آسیب‌جزئی: با برداشتن وزن از روی زانو و استفاده از عصا یا واکر، زانو را در برابر آسیب بیشتر محافظت کنید. به مفصل آسیب‌دیده استراحت دهید و از فعالیت‌هایی که ممکن است آسیب زانو را بدتر کنند، اجتناب کنید.
۳- استفاده از یخ: استفاده از یخ می‌تواند به کاهش درد و التهاب کمک کند. یخ برای کوفتگی نیز مؤثر است.
۴- استفاده از باند فشاری: یک باند فشاری می‌تواند به جلوگیری از تورم کمک کرده و به تراز شدن زانو کمک کند. توجه داشته باشید که باید سفت نباشد و در شب برداشته شود.
۵- تراز کردن پای آسیب‌دیده: پای آسیب‌دیده را در صورت امکان در زاویه‌ای بالای قلب قرار دهید. این کار را می‌توانید با قرار دادن پای خود روی بالش انجام دهید.

علائمی که با مشاهده آن‌ها باید برای درمان آرتروز زانو مراجعه کنید

درد: اصلی‌ترین نشانه برای تشخیص آرتروز زانو، درد است. این درد با استراحت و کاهش فعالیت‌های سنگین موقتاً تسکین می‌یابد، اما با گذر زمان و پیشرفت بیماری ممکن است شدت آن افزایش یابد.
محدودیت حرکت زانو: آرتروز می‌تواند منجر به سفتی زانو و محدودیت حرکت آن شود، که افراد را از انجام فعالیت‌های روزانه معمولی محروم کند.
التهاب و ورم: بروز التهاب و ورم در منطقه زانو ممکن است نشانه‌های دیگری از آرتروز باشد که با تغییر رنگ پوست، گرما، و قرمزی همراه است.
صدا دادن زانو: در آرتروز، زانو خشک شده و در حین حرکت‌های روزمره، صداهایی شبیه به تیغ زدن یا سایش درون مفصل زانو ایجاد می‌شود.
ضعف عضلانی: بیماران آرتروز زانو ممکن است احساس ضعف شدید عضلانی کنند که توانایی انجام فعالیت‌های معمولی را برای آن‌ها کاهش می‌دهد.
احساس خشکی پس از بیدار شدن: زانویی که تحت تأثیر آرتروز قرار گرفته است، پس از بیداری، خشک و غیرقابل انعطاف می‌باشد که باعث مشکلات در حرکت آغازین می‌شود. این حالت معمولاً نیم ساعت پس از بیداری ادامه دارد و سپس کاهش می‌یابد.

عالت ایجاد آرتروز زانو

درمان آرتروز زانو بدون جراحی در تهران

• تخصص و مدارک علمی: بهترین تراپیست برای درمان آرتروز زانو بدون جراحی در تهران باید تخصص در این زمینه داشته باشد و مدارک علمی خود را از مراکز معتبر اخذ کرده باشد.
• صبر و حوصله: درمانگر باید صبر و حوصله بالایی داشته باشد و پروسه درمان را با دقت انجام دهد تا بهترین نتیجه برای بیماران به دست آید.
• استفاده از تجهیزات پیشرفته: در مطب باید از مجهزترین و پیشرفته‌ترین ابزار و دستگاه‌ها استفاده شود تا مراجعین بهترین نتیجه را دریافت کنند.
• اخلاق حرفه‌ای: تراپیست باید با اخلاق حرفه‌ای رفتار کند و با بیماران به شکل محترمانه و مهربانانه برخورد کند.
• تمیزی و ایمنی محیط: مطب باید تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشد و به صورت مداوم ضدعفونی و استریل شود تا ایمنی بیماران تضمین شود.
• موقعیت مکانی: مطب باید در مکانی مناسب و دسترسی آسان قرار داشته باشد تا راحتی رفت و آمد برای بیماران فراهم شود.
• قیمت‌های منصفانه: کلینیک باید قیمت‌های منصفانه داشته باشد تا افراد بیشتری بتوانند از خدمات ارائه شده استفاده کنند.

درمان آرتروز زانو در تهران

امروزه با استفاده از روش های نوین درمان مانند اسکن پا، می توان بدون بستری و نقاهت می توان بیماری خود را درمان کرد. درمان آرتروز زانو در کرج با روش های جدیدی ارائه می شود . در این روش با انجام اسکن پا دلیل ایجاد کننده بیماری و شدت آرتروز تشخیص داده شود . سپس اطلاعات اسکن وارد نرم افزار تشخیص بیماری و طراحی کامپیوتری میشود . با استفاده از اطلاعات اسکن بیمار ، کفی و صندل‌های طبی مخصوص جهت درمان آرتروز زانو طراحی شده و توسط دستگاه تراش کامپیوتری بدون دخالت دست ساخته می شود که درمان بسیار موثری را برای زانو ها فراهم می آورد که باعث تسکین درد و بهبود حرکات مفصل می شود.

درمان آرتروز زانو بدون جراحی در تهران

برای درمان آرتروز خود می توانید به کلینیک سلامت پا پردیس در دو شعبه کرج و تهران مراجعه کنید.

آدرس کلینیک سلامت پا پردیس: تهران، زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، روبروی مجتمع تجاری پالادیوم، ساختمان پیراسته، طبقه ۴، واحد ۴۱ مراجعه نمایید. تلفن تماس و نوبت دهی ۰۹۱۲۹۳۷۱۰۸۳ می باشد.

آدرس کلینیک سلامت پا پردیس: کرج ، چهارراه طالقانی، به سمت میدان سپاه، روبروی داروخانه هلال احمر، ابتدای بلوار قائم، ساختمان جهان نما، طبقه ۵، واحد ۱۵ مراجعه نمایند. تلفن های تماس و نوبت دهی ۰۹۳۵۹۵۹۶۳۵۳ و ۰۲۶۳۲۷۴۶۸۹۰ می باشد.


بیشتر بخوانبد: عوامل ابتلا به آرتروز


پانوشت: درمان آرتروز زانو در تهران , کلینیک زانو در تهران , بهترین درمان آرتروز زانو , بهترین دکتر آرتروز زانو درمان آرتروز زانو بدون جراحی , درمان آرتروز زانو با فوت اسکن