درد در ناحیه کف پا

درمان قطعی درد کف پا در تهران

درمان درد کف پا در تهران؛ شاید شما هم با جستجوی این عبارت وارد این صفحه شده اید و به دنبال راهکارهای اصولی و پزشکی برای رها شدن از شر این درد وحشتناک که در ناحیه کف پا رخ می دهد و واقعاً تحمل آن آزاردهنده است، هستید.در کلینیک سلامت پا پردیس با استفاده از تکنیکی های جدید ،درد در ناحیه کف پا درمان می شود.
در این صورت با ما همراه شوید تا شما را درباره دلایل این درد و نیز درمان آن راهنمایی کنیم.
انحنای کف پا به وسیله بافت بسیار محکمی که استخوان های پاشنه را به انگشت ها وصل می نماید، شکل گرفته است.
این بافت قدرتمند، پلانتار فاسیا (Plantar fascia) نامیده می شود و در تقسیم کردن وزن بدن در ناحیه کف پا (از پاشنه تا انگشتان) نقش کلیدی و اساسی دارد.

التهاب کف پا

دلیل درد کف پا چیست؟

شاید برای شما هم تا به حال پیش آمده باشد که احساساتی نظیر تیر کشیدن یا ناراحتی در ناحیه کف پا، حساس شدن به لمس کف پا در صورت فشار آوردن و یا حتی کبودی و تورم در این قسمت را تجربه کرده باشید.
این موارد در صورتی پیش می آید که مشکلی در ناحیه پلانتار فاسیا وجود داشته باشد. رایج ترین دلیل می تواند التهاب رباط پلانتار فاسیا باشد.این التهاب اغلب به دلیل ایجاد پارگی های کوچک در ناحیه پلانتار فاسیا رخ می دهد.

علائم درد کف پا

درد در ناحیه کف پا،باد کردن و تورم، کبود شدن آن ناحیه ، درد و سوزش ناگهانی، سخت شدن بلند کردن پا از روی زمین از علائم درد کف پا به شمار می‌روند.هنگامی که شروع به راه رفتن می‌کنید، این علائم بیشتر و بدتر می‌شوند. همچنین در موقع استراحت و ساکن بودن ، شدت علائم کمتر می‌شود. بعضی وقتا ممکن است حس کنید سنگی ریزی در زیر کف پا وجود دارد. این نشانه نیز از جمله علائم درد کف پا محسوب می‌شود.

چه موقع باید به پزشک مراجعه کنید؟

گاهی درد فرد در طول چند روز از بین نمی رود و بهبود نمی یابد؛ و شرایط را برای شخص سخت می کند. هر نوع درد در کف پا که مانع از ادامه زندگی روزمره شما شود، دلیل مهمی برای نگرانی و مراجعه به پزشک است.
• درد تازه ایی که چند روز طول می‌کشد.
• تورم و تب که مربوط به درد کف پا باشد (که نشان دهنده عفونت است)
• دردی که راه رفتن شما را دچار مشکل کند.
• آسیب کف پا و تصادف می‌تواند باعث درد کف پا شود.
• زیاد شدن درد مزمن در کف پا
درصورت وجود هر یک از این علائم و نشانه ها در کف پا می توانید به کلینیک سلامت پا پردیس در تهران مراجعه کنید. تراپیست در این مجموعه با معاینه فیزیکی ابتدا درد فرد را تشخیص می دهند و درمان مناسب را تجویز می کنند.

علائم درد کف پا

ورزش های مناسب برای درمان درد کف پا

ورزش های زیادی وجود دارد که استمرار در آنها می تواند تا حدی به درمان درد کف پا کمک کند.
در این قسمت قصد داریم شما را با برخی از این ورزش ها آشنا کنیم.
توجه داشته باشید که در صورتی که این ورزش ها می توانند درد کف پای شما را بهبود ببخشند، که در کنار ورزش حتما از خدمات مشاورین و متخصصان ما در کلینیک سلامت پا پردیس استفاده نمایید.

ورزش اول برای درمان درد کف پا
مقابل یک دیوار بایستید، هر دو دست خود را بر روی آن قرار دهید و پایی که قصد کشش آن را دارید را یک گام عقب بگذارید؛ پای دیگر را برای حمایت جلو بگذارید و زانوی آن را خم کنید؛ پنجه پای کشش را به طرف داخل بچرخانید آنقدر که انگشتان پا رو به سمت دیوار قرار گیرند و پاشنه پای کشش را بر روی زمین نگهدارید؛ اکنون به آرامی به سمت جلو متمایل شوید و کشش ملایمی که در پشت ساق پای خود احساس می‌نمایید به مدت ۱۵ تا ۳۰ ثانیه نگه دارید، سپس کشش را متوقف کرده و نفس عمیقی بکشید. این حرکت باید هر روز در چند ست ۳ تایی انجام شود و برای هر پا هم اجرا شود.

درمان درد کف پا

ورزش دوم برای درمان درد کف پا
این تمرین هم همانند کشش عضله دوقلو در وضعیت ایستاده (که در مرحله اول شرح داده شد) انجام می‌شود با این تفاوت که در این تمرین زانوی پایی که قصد کشش آن را دارید را باید اندکی خم کنید؛ شما کشش را در نواحی مختلفی از پشت ساق پا احساس خواهید کرد، بار دیگر بر این مسئله تأکید می‌کنیم که پاشنه پای کشش را باید بر روی زمین نگه دارید و پنجه پا را اندکی به سمت داخل بچرخانید.

درمان درد کف پا (1)

ورزش سوم برای درمان درد کف پا
پا را روی یک بطری آب یخ بسته بگذارید و آن را فقط با فشار قسمت جلویی پاشنه پا بچرخانید؛ این ماساژ را ۱ تا ۲ بار در هر روز به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه انجام دهید.

ورزش برای درد کف پا

برای درمان درد کف پا در تهران کجا برویم؟

امروزه کلینیک ها و انستیتوهایی اندکی وجود دارند که خدماتی را در زمینه درمان درد کف پا ارائه می کنند.
یکی از بهترین کلینیک های درمان درد کف پا در تهران، انستیتو سلامت پا پردیس می باشد که در دو شعبه در تهران و کرج، پذیرای مراجعین گرامی بوده و با تجهیزات کامل و تراپیست های متخصص آماده ارائه درمان مناسب برای درد کف پای شما عزیزان است.

جهت اخذ مشاوره رایگان و نیز مراجعه به کلینیک سلامت پا پردیس می توانید از طریق روشهای زیر با ما در ارتباط باشید:
آدرس شعبه تهران: تهران، زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، روبروی مجتمع تجاری پالادیوم، ساختمان پیراسته، طبقه ۴، واحد ۴۱
تلفن تماس و نوبت دهی تهران: ۰۹۱۲۹۳۷۱۰۸۳
آدرس شعبه کرج: چهارراه طالقانی، به سمت میدان سپاه، روبروی داروخانه هلال احمر، ابتدای بلوار قائم، ساختمان جهان نما، طبقه ۵، واحد ۱۵
تلفن تماس و نوبت دهی کرج: ۰۹۳۵۹۵۹۶۳۵۳

بیشتر بخوانید: مرکز درمان درد زانو در تهران + شماره تماس