آیا کف پای شما صاف است؟ از درد کف پا رنج می برید؟ می خواهید تشخیص دهید که آیا کف پای اطرافیان شما هم صاف است؟ در این مقاله ما در مورد تشخیص، عوارض، حرکات اصلاحی و درمان صافی کف پا صحبت خواهیم کرد.


دلایل مادرزادی صافی کف پا


تشخیص صافی کف پا

کف پای صاف به پایی گفته می شود که قوس کمی دارد. این صافی درصد دارد که هر چقدر شما قوس کمتری داشته باشید، درصد صافی آن بیشتر خواهد بود. سوال اینجاست که از کجا بتوانید صافی کف پای خود را تشخیص دهید. مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا جفت پاهای خود را بشویید.
  2. سپس، بدون خشک کردن پاهای خود، مستقیما پاهای خود را روی یک روزنامه بگذارید. دقت داشته باشید که نباید با نشستن روی مبل اینکار را انجام دهید و باید ایستاده باشید.
  3. بعد از اینکه چند ثانیه روی روزنامه ایستادید، پاهای خود را در جای دیگری بگذارید تا بتوانید رد پاهای خود را روی روزنامه ببینید.
  4. مرحله نهایی تشخیص آن است.
  • اگر بخش داخلی پاهای شما قوس ندارد و می توانید بخش خیلی زیادی از پاهای خود را ببینید، کف پای شما صاف است.
  • اگر بخش داخلی پاهای شما قوس زیادی دارد و بخش زیادی از پاهای خود را نمی توانید ببینید، کف پای شما کاملا عادی است.

تشخیص کف پای صاف

همینطور در خیلی از کلینیک ها و مراکز درمانی، تشخیص صافی کف پا با اسکن های بسیار پیشرفته صورت می گیرد که حتی می توانند درصد صافی کف پای شما را هم تشخیص دهند.


بیشتر بخوانیددلایل ابتلا به صافی کف پا


عوارض صافی کف پا

خیلی از افراد کف پای صافی دارند و می گویند که چیزی کاملا عادی است و خیلی ها آن را فقط بزرگ کردند. باید بدانید که اینگونه نیست و آن ها فقط درصد صافی کمی دارند ولی کسانی که درصد صافی بیشتری دارند، درد های مداوم زیادی دازند. این درد ها و عوارض شامل:

  • درد شدید در کف پا
  • درد زانو
  • درد کمر
  • تغییر شکل زانو ها و ضربدری شدن آن ها
  • خستگی بعد از ایستادن به مدت طولانی
  • درد های عضلانی

همانطور که می بینید، صافی کف پا باعث دردهای عضلانی و استخوانی زیادی می شود و نه تنها پاهای شما، بلکه اجزای دیگر بدن شما نیز درگیر می شوند. اگر هر یک از این دردها را دارید، بهتر است شروع به درمان صافی کف پا کنید.

درمان صافی کف پا

گاهی اوقات بچه ها در سنین رشد هستند و می توانند با تلاش های بسیار و طی سال ها قوس پا را بیشتر کنند. گاهی اوقات افراد بزرگسال یا میان سال دوران رشد خود را گذراندند و دیگر تغییر استخوان بندی آن ها امکان پذیر نیست. در این شرایط، افراد فقط می توانند درد های خود را التیام ببخشند.

این درمان و التیام با کفی های مخصوص صافی کف پا، پوشیدن کفش مخصوص و مناسب صافی کف پا، انجام حرکات اصلاحی و ورزشی صورت می گیرد. در کل شما نمی توانید پای صاف خود را به پای نرمال تغییر دهید، بلکه فقط می توانید درصد صافی پای خود را کمتر کنید و درد خود را کمتر کنید.


بیشتر بخوانیدصافی کف پای قابل انعطاف


برای انجام حرکات اصلاحی می توانید به یک مرکز درمان یا یک کلینیک معتبر مراجعه نمایید و یا اینکه آن ها را در خانه انجام دهید. همچنین بعضی از مراکز کفش ها و کفی ها را به صورت دست ساز می سازند و پس از معاینه و تشخیص درصد صافی کف پای شما، می توانید کفی و کفش مناسب خود را داشته باشید.

کلینیک سلامت پا پردیس با اسکن کف پای شما می تواند درصد صافی کف پای شما را تشخیص دهد. همچنین در پروسه ی درمان صافی کف پا در خدمت شما خواهد بود و بهترین خدمات را در تهران و کرج ارائه خواهد داد. همچنین کلینیک سلامت پا پردیس نه تنها در زمینه مشکلات کف پا بلکه در زمینه ی زانو و کمر هم خدمات درمانی ارائه می دهد. برای نوبت گیری می توانید با شماره ی ما در پایین صفحه تماس بگیرید.

پاسخ به متداول ترین سوال ها

صافی کف پا به چه صورت است؟

کف پای صاف به پایی گفته می شود که قوس کمی دارد. این صافی درصد دارد که هر چقدر شما قوس کمتری داشته باشید، درصد صافی آن بیشتر خواهد بود.

عوارض صافی کف پا چیست؟

درد شدید در کف پا
درد زانو
درد کمر
تغییر شکل زانو ها و ضربدری شدن آن ها
خستگی بعد از ایستادن به مدت طولانی
درد های عضلانی

صافی کف پا را چگونه درمان کنیم؟

برای انجام حرکات اصلاحی می توانید به یک مرکز درمان یا یک کلینیک معتبر مراجعه نمایید و یا اینکه آن ها را در خانه انجام دهید. همچنین بعضی از مراکز کفش ها و کفی ها را به صورت دست ساز می سازند و پس از معاینه و تشخیص درصد صافی کف پای شما، می توانید کفی و کفش مناسب خود را داشته باشید.

 

پانوشت: صافی کف پا, تشخیص صافی کف پا, عوارض صافی کف پا, درمان صافی کف پا, حرکات صافی کف پا,