مرکز تخصصی درمان میخچه

مرکز تخصصی درمان میخچه در تهران

اگر شما نیز به میخچه در کف پا دچار شده‌اید، حتماً می‌دانید که این بیماری می‌تواند بسیار دردناک و ناخوشایند باشد. میخچه می‌تواند باعث درد شدید و محدودیت‌هایی در فعالیت‌های روزمره مثل پیاده‌روی، خرید کردن و قدم زدن شود. خوشبختانه در حال حاضر تعداد زیادی متخصص میخچه پا در کشورمان فعالیت دارند و به بیماران خدمات درمانی عالی ارائه می‌دهند. این پزشکان با روش‌های درمانی پیشرفته و جدید آشنا هستند و می‌توانند به شما کمک کنند تا مشکلات میخچه پا خود در تهران را حل کنید.

درمان میخچه، درمان دردهای کف پا، ساق پا، زانو و کمر، اسکن کف پا و درمان صافی کف پا؛ از جمله خدماتی هستند که ما در کلینیک سلامت پا پردیس، مفتخر به ارائه آن به شما عزیزان هستیم.

میخچه چیست؟

وقتی با بیماری میخچه پا  مواجه می‌شویم، اولین سوالی که به ذهن ما می‌آید این است که بهترین  متخصص بیماری میخچه پا کیست و برای درمان این بیماری باید به کدام پزشک مراجعه کنیم؟ قبل از پاسخ دادن به این سوال، دعوت می‌کنم کمی درباره بیماری میخچه پا صحبت کنیم. در این روزها بسیاری از ما مجبور هستند که ساعت‌ها طولانی را ایستاده و فعالیت کنند، یا ساعت‌ها را با پیاده‌روی و رانندگی سپری کنند. این فعالیت‌ها می‌تواند فشار مضاعفی بر پاها ایجاد کرده و باعث آسیب‌های پوستی، به ویژه اگر از کفش‌های نامناسب استفاده می کنیم، شود. در این مواقع، به دلیل فشار، اصطکاک و سایش پوست با کفش، یک ضایعه پوستی به شکل میخچه روی پوست کف پا ایجاد می‌شود که باعث درد و ناراحتی می‌شود. این ضایعه رنگ زرد دارد و ممکن است بر روی پوست به شکل برآمدگی یا فرورفتگی دیده شود، و در بخش‌های دیگر از پوست به ضخامت متعدد دیده می‌شود. این ضخامت به منظور محافظت از خود در برابر آسیب‌های بیشتر است. اگرچه درمان میخچه پا ساده به نظر می‌رسد، اما بهتر است برای درمان و مراقبت از آن به متخصص در کلینیک سلامت پا پردیس مراجعه کنید.

میخچه پا چه شکلی است؟

میخچه ضایعه‌ی کوچک و دایره‌ای شکل و قرمز رنگ که اغلب در کف پا و یا کنار انگشتان ایجادمی شود میخچه نام دارد. میخچه عموما ضایعه سفتی است و اطراف آن پوست های ملتهب دارد.

درمان میخچه پا در تهران

علائم ایجاد میخچه

دلیل اصلی که میخچه ها در پا ایجاد می گردند، فشار است. آنچه که مهم است این است که بایستی جهت فراغت حال خود، هر چه سریعتر به درمان میخچه اقدام کنید.
در زیر به اختصار برخی از مهمترین دلایل ایجاد میخچه ها ذکر می شود:
  • درد و تورم در ناحیه پا، به ویژه در ناحیه پشت پا
  • قرمزی و تحریک در ناحیه پا
  • احساس گرمایی در ناحیه پا
  • تغییر در رنگ پوست در ناحیه میخچه
  • احساس سوزش یا درد در ناحیه پا
  • تشدید درد در هنگام سمت کشیدن پا و یا قرار دادن وزن بر روی پا
  • سخت شدن پوست در ناحیه میخچه
  • تشدید درد در هنگام بلند کردن پا
  • پوشیدن کفشهای تنگ یا پاشنه بلندی که دارای پاشنه های تیز هستند
  • نپوشیدن جوراب و یا پوشیدن جوراب های نامناسب

علت به وجود آمدن میخچه 

میخچه در پا ممکن است به دلیل عوامل مختلفی به وجود آید. برخی از این علل عبارتند از:
  • اصلی ترین عامل صافی کف پا
  • ایستادن یا نشستن طولانی مدت در یک موقعیت
  • ضعف عضلات پا
  • چاقی
  • دیابت
  • آسیب و تروما به پا

میخچه چیست؟

علائم ایجاد میخچه

وقتی که متوجه شدید میخچه چیست و بهترین مرکز درمان میخچه کف پا در تهران کیست، مناسب است که کمی هم به علائم این بیماری اشاره کنیم. این علائم را جدی بگیرید و با دیدن هر یک از آن‌ها، در اولین فرصت جهت درمان میخچه پا مراجعه کنید:

در صورتی که به بیماری میخچه مبتلا شده‌اید، خواهید دید که پوست یکی از قسمت‌های پای شما ضخیم‌تر از بخش‌های دیگر است. همان‌طور که گفتیم، پوست نیاز دارد که خود را در برابر عواملی که باعث فشار و اصطکاک زیاد آن می‌شوند، حفاظت کند و به همین دلیل مشاهده کرده‌ایم که پوست ضخیم‌تر است.

یکی از نشانه‌های میخچه این است که ضایعات پوستی که می بینید، دارای رنگ زرد و کم رنگ است.

در برخی موارد، فرد ممکن است هیچ دلایل دردی نداشته باشد، اما اگر برای درمان آن اقدام نشود و شرایط فشار و اصطکاک همچنان برقرار باشند، در حین راه رفتن ناراحتی قوی در قسمت کف پا احساس خواهد شد.

نشانه‌های بیماری میخچه ممکن است شامل ظاهر ضایعات پوستی به رنگ زرد یا زرد کم رنگ، احساس خارش یا درد در هنگام ایستادن یا راه رفتن، و وجود بافت سفت و زرد  باشد. اگر تا به حال این نشانه‌ها را تجربه کرده‌اید، بهتر است بلافاصله با یک  متخصص  ارتباط برقرار کنید. او می‌تواند تشخیص دقیق بدهد و درمان‌های مناسب را برای شما تجویز کند.

خطرات میخچه پا چیست؟

میخچه‌ها همیشه منجر به درد می‌شوند و ناراحتی برای فرد ایجاد می‌کنند. به خصوص اگر در کف پا شکل بگیرند، می‌توانند باعث مشکلات راه رفتن شوند. این مشکل به خصوص در افرادی که از کفش‌های تنگ و نامناسب استفاده می‌کنند، شدت بیشتری پیدا می‌کند و باعث درد و ناراحتی می‌شود. افرادی که جریان خون آن‌ها ضعیف است یا دیابت دارند، بیشتر از دیگران در معرض خطر میخچه پا قرار می‌گیرند. در صورتی که به درمان میخچه یا پینه کم توجهی شود، احتمال اینکه میخچه خونی شده و دردآور شود، افزایش می‌یابد.

جهت درمان و برای تشخیص دقیق به متخصص مراجعه کنید.

علت بوجود آمدن میخچه پا

علت بوجود آمدن میخچه پا

بسیار خوب است که قبل از مراجعه به  متخصص در مورد میخچه کف پا، اطلاعات کافی داشته باشیم تا بتوانیم بفهمیم چرا این مشکل اتفاق می افتد. داشتن اطلاعات در مورد علت بروز این بیماری می تواند به ما کمک کند تا بهتر از جسم خود مراقبت کنیم. اگر این اطلاعات را داشته باشیم، می توانیم جلوی بروز مشکلاتی مثل میخچه پا را بگیریم. این علل عبارتند از:

♦ پوشید کفش تنگ

پوشیدن کفش تنگ یکی از عوامل اصلی ایجاد بیماری میخچه است. وقتی پای شما برای هر دلیلی تحت فشار و اصطکاک قرار می‌گیرد، ممکن است آسیب‌های پوستی مختلفی را تجربه کنید که میخچه نیز یکی از آن‌هاست. افرادی که برای مدت زمان طولانی از کفش‌های پاشنه بلند استفاده می‌کنند نیز ممکن است به بیماری میخچه دچار شوند.

♦عدم استفاده از جوراب مناسب

اگر شما همراه کفش مناسب از جوراب استفاده نمی‌کنید، پوست پاهایتان ممکن است آسیب ببیند و بیماری میخچه ایجاد شود. بنابراین، هنگام پوشیدن کفش، حتما جوراب مناسب بپوشید تا پوست پاهایتان در مقابل اصطکاک با کفش محافظت شود.

♦ ایستادن طولانی مدت

ایستادن بر روی سطوح سخت به مدت طولانی یا راه رفتن ممکن است یکی از عوامل اصلی بروز میخچه باشد.

♦افزایش وزن ناگهانی

افزایش ناگهانی وزن نیز ممکن است باعث بروز این مشکل شود؛ به عنوان مثال، زنانی که در دوران بارداری هستند، با رشد جنین وزن خود را افزایش می‌دهند. در این دسته از افراد، میخچه ممکن است به دلیل فشار ناشی از افزایش وزن پدید آید.

♦ عدم رعایت بهداشت پاها

افرادی که بهداشت پاهای خود را در نظر نمی‌گیرند، بیشتر از دیگران در معرض بیماری‌های پا قرار دارند. پزشکان عقیده دارند که یکی از عوامل اصلی میخچه، عرق پا است که باعث رشد آلودگی‌ها و باکتری‌ها در پوست پا می‌شود.

♦ افزایش سن

افزایش سن نیز یکی دیگر از عوامل اصلی بروز میخچه است؛ در این حالت بافت چربی در پوست کاهش می‌یابد و پوست با اصطکاک‌های کوچک آسیب می‌بیند و به بیماری‌هایی مانند میخچه دچار می‌شود.

علائم ایجاد میخچه

درمان میخچه پا در تهران

فوت اسکن (Foot scan) یک فناوری پیشرفته است که در تشخیص و درمان مشکلات پا مانند میخچه پا در تهران مفید است،  که با استفاده از فناوری اسکن پا و تولید کفی و صندل های مناسب وساپورت‌های پا می تواند به کاهش درد میخچه و درمان آن کمک کند. افرادی که به این عارضه دچار هستید برای درمان می توانید به شعبه ما در تهران مراجعه کنید.

درمان میخچه در کرج

در کلینیک سلامت پا پردیس با استفاده از دستگاه فوت اسکن (Foot scan) که یک فناوری پیشرفته است که برای تجزیه و تحلیل ساختار پای انسان استفاده می شود. این فناوری با استفاده از دستگاه هایی که با حسگرهای خاصی مجهز شده اند، تصاویر دقیقی از پای فرد را تهیه می کند. اسکن پا می تواند به درمان و تشخیص مشکلات پا از جمله میخچه در کرج کمک کند. به همین علت، با مراجعه به کلینیک ما می‌توانید با استفاده از روش های جدید به بهبود درد و درمان میخچه خود برسید.

آدرس شعبه تهران:تهران زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، روبروی مجتمع تجاری پالادیوم، ساختمان پیراسته ، طبقه ۴، واحد ۴۱
تلفن تماس و نوبت دهی: ۰۹۱۲۹۳۷۱۰۸۳
آدرس شعبه کرج: چهارراه طالقانی، به سمت میدان سپاه، روبروی داروخانه هلال احمر، ابتدای بلوار قائم، ساختمان جهان نما، طبقه ۵، واحد ۱۵
تلفن تماس و نوبت دهی: ۰۹۳۵۹۵۹۶۳۵۳ و ۰۲۶۳۲۷۴۶۸۹۰